Bestuurs- en ander nieuws door Teus Verhoef

19 oktober 2011 19:00

Met de onderwerpen: • Opgelopen achterstand • Aanbod Scheidsrechtersvereniging Gouda & Omstreken • Uitbreiding meubilair • Algemene ledenvergadering

Opgelopen achterstand

Het was zaterdag 1 op 15 oktober jl. helaas niet gegeven om in Bleiswijk Soccer Boys (de tweede plaats op de ranglijst innemend, met op 22 oktober nog tegen Rohda ’76 in te halen, waardoor zij gelijk kunnen komen met CVC Reeuwijk) te kloppen.

In een niet hoogstaande wedstrijd, met, in alle objectiviteit, een iets beter Soccer Boys, moest ons team met 1-0 verlies huiswaarts keren. Een positief punt is wel dat van de geblesseerde spelers Rogier Peltenburg na een langdurige blessure weer aan het terugkomen is. Zaterdag jl. maakte hij gedurende een halfuur zijn rentree in het 1e team, na daarvóór weer enig ritme te hebben opgedaan in het 2e elftal. Ons team is door het verlies van de 4e naar de 6e plaats gedaald, gedeeld met Be Fair, en heeft nu een achterstand van 9 punten op koploper CVC Reeuwijk. Naar mijn mening nog niets om ons zorgen over te maken, want de weg is nog lang.

Er is voor het team sprake van een druk programma tot en met 29 oktober. Zo werd er op 18 oktober jl. gebekerd tegen zaterdag 4e klasser Real Parbo (echte Hollandse naam!) om de RTV Rijnmond Cup ((Uitslag: een monsterzege van 8-3; goed voor het vertrouwen!), gaat het elftal op 22 oktober naar Lopik voor een vriendschappelijke wedstrijd tegen de zaterdag 3e klasser met dezelfde naam. (aanvang: 14.30 uur), wordt er op 25 oktober uit voor de KNVB-beker gespeeld tegen zaterdag 3e klasser Binnenmaas in Maasdam (20.00 uur) en komt Berkel op 29 oktober bij ons op bezoek voor de eerstvolgende competitiewedstrijd. De aftrap is om 15.00 uur. Hopelijk wordt het een succesvolle reeks en daarna een voortzetting hiervan.

Aanbod Scheidsrechtersvereniging Gouda & Omstreken

Door deze vereniging wordt ons, alsmede andere verenigingen in de regio, de mogelijkheid geboden haar Technische Commissie uit te nodigen om de spelregels op een speelse manier te komen uitleggen aan jeugd- en kaderleden. Tevens kan op deze Commissie een beroep worden gedaan om aan clubscheidsrechters spelregeltechnische (praktische) informatie te geven. Hierdoor kunnen zij, zoals wordt gemeend, mogelijk beter functioneren, meer plezier aan deze hobby beleven en verenigingen langer profijt van hen hebben. Het aanbod is in behandeling genomen.

Uitbreiding meubilair

Gevolg is gegeven aan een al langer gekoesterde wens van de kantinecommissie om onze “huisraad” uit te breiden met enige picknicktafels voor op het (zij)terras. Eind vorige week vond levering plaats en het zijn fraaie exemplaren, zoals u mogelijk al hebt waargenomen. Het zal de sfeer met betrekking tot het buitenverblijf ongetwijfeld extra ten goede komen, voorlopig wellicht met wat dikkere kleding!

Algemene ledenvergadering

Zoals u natuurlijk al weet, zal op 31 oktober a.s. om 20.00 uur in het clubgebouw de algemene ledenvergadering worden gehouden. De agenda, die wij hierna laten volgen, “herbergt” naar onze mening voldoende interessante punten. Neem bijvoorbeeld het u in kennis stellen van de ontwikkelingen met betrekking tot de nieuwbouw van het kleedlokalen complex, hetgeen iedereen bezighoudt.

Agenda:

1. Opening en mededelingen.
2. Ingekomen stukken.
3. Vaststelling verslag algemene ledenvergadering d.d. 25-10-2010.
4. Algemeen jaarverslag bestuur 2010-2011.
5. Jaarverslag 2010-2011 van de penningmeester.
6. Jaarverslag van de kascommissie.
7. Begroting 2011-2012.
8 Verkiezing leden kascommissie.
9. Samenstelling bestuur.

• Statutair aftredend maar herkiesbaar: Nico Peltenburg. Eventuele tegenkandidaten kunnen zich tot een kwartier voor de vergadering aanmelden.
  • Uittreding: Mark van Baren. De reden is dat hij in verband met een nieuwe werkkring zich naar zijn mening niet meer voldoende voor het bestuurlijke werk (met name als portefeuillehouder kantinezaken) kan inzetten. Hiervoor bestaat onzerzijds volledig begrip. Eventuele kandidaten kunnen zich tot een kwartier voor de vergadering aanmelden. Dit geldt tevens voor de al langer bestaande vacature voor de functie van secretaris.

10. Ontwikkelingen met betrekking tot nieuwbouw betreffende het kleedlokalencomplex.
11. Rondvraag.
12. Sluiting.

Met betrekking tot de stukken 3 tot en met 7 het volgende:
- 3 en 4: Vanaf plm. 24 oktober ter gewenste afname aanwezig in de bestuurskamer
- 5/6/7 : Vanaf dezelfde dag ter lezing in de bestuurskamer en ter vergadering aanwezig op de tafels.
Het verslag van de algemene ledenvergadering 2010 en het algemeen jaarverslag bestuur kunt u ook via de links op deze pagina al lezen.

Het bestuur