Nieuwsbrief 22 juni 2017

22 juni 2017 13:15

met o.a. zonnig bedrijfstoernooi en familiedag, start nieuwe seizoen, in het zonnetje!

Familiedag 2017

Gezellig en geslaagde afsluiting van het seizoen.
De familiedag is dit jaar weer een gezellig evenement geweest.

Vrijdagavond was de aftrap met het bedrijfstoernooi. Vol strijd maar altijd sportief speelden de teams hun wedstrijden. Met genoeg sportdrank voor de nodige energie en om de dorst te lessen.

BC VVS                                                      alle voetballers van AH Schoonhoven

Zaterdagmiddag startte de jeugd met een ouder-kind toernooi en voetvolley voor de wat oudere jeugd. Onder een stralende zon werd er fanatiek gestreden en ook veel gelachen. Af en toe werd er gepauzeerd om even wat bij te tanken hetgeen gezien de verhitte gezichten geen overbodige luxe was.

meer foto's van de familiedag komen binnenkort online

Na de prijsuitreiking , waarbij ook Ralf Lamberts nog een prijs kreeg omdat zijn ballon (opgelaten bij de opening van het eerste veld) helemaal in Duitsland is gevonden, het toernooi voor de oudere jeugd en volwassenen. Een bescheiden opkomst maar wel een gezellig koppel.

Voor de inwendige mens werd gezorgd via heerlijke broodjes kipshoarma gebakken door Hassam met assistentie van Simone en Bianca. Rond 6 uur zorgde de supportersvereniging voor de inmiddels traditionele huldiging van de kampioenen. Met t-shirts voor de spelers en begeleid door blauw witte fakkels een mooie happening.

In de avond werd genoten van het prachtige weer en een topband die goed op de wensen van het publiek wist in te spelen. De voetjes gingen daarbij in de loop van de avond goed van de vloer !
Rond 1 uur werd het laatste nummer gespeeld waarna deze mooie familiedag werd afgesloten.

Dank aan alle vrijwilligers die dit mogelijk hebben gemaakt. Met het risico dat ik iemand vergeet wil ik de volgende namen even speciaal noemen: Edwin, Elbert-Jan, Kevin, Paul-Christiaan, Wim, Peter, Jan, Rene, Robin, Hassan, Simone, Bianca .... en nog vele anderen.
Het was top georganiseerd !

Met vriendelijke groet,
Paul van Schaik

Nieuws van Teus Verhoef

Vriedak van de troon gestoten
Ter verklaring: Na vier jaar achtereen de eerste plaats te hebben veroverd op het bedrijfstoernooi, was het dit keer, 16 januari jl., dat Berkouwer met de winst ging strijken door, opmerkelijk, in de finale juist Vriedak te verslaan. Dit gebeurde na het nemen van penalty’s, nadat de wedstrijd tussen beide teams in een gelijkspel van 0-0 was geëindigd. Na Vriedak dus als tweede, werden de plaatsen 3 t/m 10 ingenomen door respectievelijk Brasserie De Veerpoort, Albert Heijn 1, Klimarent en Albert Heijn 2 (gelijk aantal punten), Decorette, Financeel Comfort, Gerco en de Business Club VVS. Het waren leuke en sportieve wedstrijden, uitstekend geleid door Tim van Beek, Ruud Hartmann, Cees de Jong en Hotze de Vries. De laatste twee zijn als arbiter al jarenlang bij dit toernooi betrokken, samen met Harry van Waas, die dit keer tot zijn zeer grote spijt niet tijdig van een zakenreis terug kon zijn.

Na afloop van het toernooi was er volop gezelligheid in en bij de tent op het hoofdveld.

Gehoopt wordt dat de deelnemers van nu ook volgend jaar weer hun opwachting zullen maken gezien het grote plezier dat aan dit toernooi wordt beleefd. En zeker ook door de organisatiecommissie, die ook dit jaar weer bestond uit Peter Schilt, Ben Sloof (hij reikte na afloop van het toernooi een beker uit aan winnaar Berkouwer) en ondergetekende.

Nadere informatie seniorenselectie 2017-2018

Na in de vorige nieuwsbrief mededeling te hebben gedaan over het oefenprogramma voor wat betreft zaterdag 1 en 2, in deze nieuwsbrief als volgt een aantal andere selectiefeiten, eventuele wijzigingen
volledigheid voorbehouden.

Trainers
Zaterdag 1: Raymond van der Kort. Assistent en leider: René Zuurmond.
Zaterdag 2: Simon van Nieuwkasteele  en Peter van Arkel leider.

Keeperstrainer Abe den Haan.
Verzorging Aswin Hartmann.
Assistent-scheidsrechters Ap van As, René van Os,  Baai Ooms (indien nodig), Jaysey v.d. Berg, inschakeling bij toerbeurt.
Teammanager/wedstrijdsecretaris Wout den Braber.

Spelersmutaties
Vertrokken: Marc Kruiper (naar Nieuw Lekkerland) en bij ons gestopt: Rob Arbeider, Thomas Berendsen, Stefan Dooms en Robin van Elteren. Erik Kuiper en Farouk el Kadiri,
in het afgelopen seizoen 2e elftalspelers, zijn beiden naar Bergambacht gegaan.

Nieuw: Yoran ten Have van WNC (Veenendaal) en Hakim Taouanza (van Lopik). Stephan Senior van Wilhelmina ‘08 is in januari al lid geworden en speelde sinds die tijd in ons 2e team.

Bekerwedstrijden op 2, 9 en 16 september en aanvang competitie op 23 september. Tegenstanders nog niet bekend, evenmin als de indelingen voor de competitie.

In het zonnetje

Dit keer laat ik een zonnetje schijnen voor iemand uit ons midden die zich al lange tijd voor onze vereniging zeer verdienstelijk heeft gemaakt en dit nog doet.  Het was dan ook geen verrassing dat hij drie jaar geleden bij zijn aftreden als voorzitter benoemd werd tot Erelid, hetgeen hem door een ieder van harte werd gegund. In het zonnetje, zoals u al zult hebben geraden, Nico Peltenburg.

Nieuws

Deze nieuwsbrief is normaal gesproken de laatste van dit seizoen. Is er nieuws dat niet kan wachten dan berichten we daar natuurlijk over.

Vanaf het nieuwe seizoen is de nieuwe KNVB wedstrijdzaken app actief én deze zomer wordt de nieuwe Voetbal.nl app gelanceerd. Om alle digitale kanalen optimaal te kunnen gebruiken is besloten om volledig over te stappen naar de nieuwste Sportlink faciliteiten inclusief website. Achter de schermen werken we eraan om de overgang soepel te laten verlopen.