In het zonnetje ...

24 augustus 2017 13:00

niet één persoon maar een hele groep!

De onderhoudsploeg

Uit hoeveel personen bestaat de ploeg?

De onderhoudsploeg bestaat uit 11 personen en daarnaast is er één persoon voor elektrische werkzaamheden en één persoon voor straatwerk.

Voorts zijn iedere vrijdagochtend vier personen van Unieck Zorgverleners aanwezig en zij zorgen er mede voor dat ons complex er voor het voetbal op zaterdagen netjes bij ligt.

Hoeveel tijd wordt wekelijks aan het onderhoud besteed?

Iedere maandag-, woensdag- en vrijdagochtend, zijn er leden van de ploeg aanwezig, terwijl één lid alle dagen op het complex aangetroffen kan worden.

In de zomerperiode tijdens het onderhoud van de velden wordt er regelmatig ook op andere dagen gewerkt.

Welke  zijn de meeste voorkomende werkzaamheden en hoe luiden de inschakelingen daarbij van de zijde van de ploeg?

De onderhoudsploeg is verantwoordelijk voor het onderhoud van de  gebouwen, dat van de velden, het onderhoud van doelen en hekken, het snoeien van het groen rondom de velden en het onderhoud van de paden.

Dat zijn heel veel werkzaamheden en enkele van de wekelijks meest  voorkomende werkzaamheden zijn:

• Borstelen en slepen veld 2 + 3.
  • Bijvullen rubber granulaat veld 2+ 3.
  • Herstellen van wedstrijdbeschadigingen veld 1.
  • Klaarzetten van doelen op alle velden.
  • Schoonblazen van paden en fietsenstalling.
  • Verwijderen van vuil en bladeren pannaveld en speeltuin.

Hoe en in hoeverre geschiedt vanuit de ploeg de communicatie met de Stichting Exploitatie Voetbalvelden Schoonhoven, het bestuur van onze vereniging en desbetreffende onderhoudsbedrijven?

Nico Peltenburg communiceert met de Stichting, het bestuur van onze vereniging en bepaalde onderhoudsbedrijven.

Zijn er nog wensen ten aanzien van het complex?

Ons complex ziet er tip top uit. Het enige gebouw dat nog aan vervanging toe is betreft dat van “oude”kleedkamers bij het 2e veld. Nu is dit het onderkomen van de onderhoudsploeg. Dit jaar hebben wij even geprobeerd het te schilderen, maar dat gaf geen zichtbaar resultaat. Bovendien lekt het vanuit de grond en vanuit het dak en is het houtwerk aan alle kanten verrot.  Nieuwbouw zou ons complex echt een super uitstraling geven.

Willen jullie nog eventuele andere zaken naar voren brengen?

Er wordt helaas niet in geringe mate nogal slordig omgegaan met ons complex en onze voetbalmaterialen. Als je ziet hoeveel ballen uit de sloot gehaald moeten worden en dan hebben we het niet over een paar ballen, maar zijn dat er tientallen per week. Verder heeft de ploeg bepaald geen malse kritiek op veelal het gebruik van de kleedlokalen en betreft dit tevens de doelen, ten aanzien waarvan vrijwel wekelijks reparaties moeten worden uitgevoerd.

Het moet toch mogelijk zijn dat elke gebruiker van ons complex wat meer verantwoordelijkheid neemt als hij of zij gebruik maakt van ons tip top complex?!

foto's van de onderhoudsploeg uit het fotoalbum

Ik dank de onderhoudsploeg hartelijk voor hun medewerking aan deze rubriek en voor de belangrijke informatie. Het komt mij voor dat de vereniging erg blij mag zijn met een onderhoudsploeg van het huidige kaliber.

Teus Verhoef