Mooi begin van het seizoen

6 september 2017 20:15

met winst voor JO10-1

Mooi begin van het seizoen!

DCV JO10-1         2 - 4      Schoonhoven JO10-1

Ties de Kloe (schot)
Assist: Ties de Kloe
Kas - Voges (corner)

Onder 10, JO10-1, Groep 1 05

2 september 2017 12:15

Sportpark Waalplantsoen
Waalplantsoen 3
2921 AT
KRIMPEN AAN DEN IJSSEL
tel. 0180-512397

Vanmiddag mochten we aantreden tegen DCV 10-1 in het mooie Krimpen aan de IJssel. Met het zonnetje in de rug een mooie voetbaldag. DCV ging er gelijk flink tegen aan, maar Schoonhoven 10-1 deed hetzelfde. De eerste 5 minuten was het over een weer aftasten. Al vlug werd het gevaarlijker, met name via de corners. Die van ons gingen net over of naast, maar DCV was wat alerter en maakte de 1-0 via een afstandsschot uit de corner. Maar ze konden er niet lang van genieten van, want Iris maakte zich sterk los van de verdediger en schoot hard in 1-1. Toen was het 10 minuten lang aanvallen en druk vanuit Schoonhoven. We kregen veel corners en creëerden meerdere kansen. Een prachtige aanval via een pass van Yassir naar Iris, Iris die netjes de bal terug legt op Ties en Ties die met een mooie krul de bal in de rechterbovenhoek schiet. Prachtig! Toen knokte DCV zich weer terug in de wedstrijd en gingen de laatste minuten van de 1e helft vol in de aanval. Alleen onze verdedigers Mark, Daan, Fedde en Sietse bleven koel en hielden alles onder controle. Rust. De 2e helft was heerlijk om te zien, wat werd er mooi gevoetbald. De bal ging via de verdediging snel naar voren, waardoor Ties en Kas maar bleven uitbreken. Maar DCV verdedigde ook sterk en fel. DCV werd af en toe gevaarlijk met afstandsschoten. Een schot van ver, maar erg hard en hoog die keepers van de Eredivisie nog niet kunnen stoppen, werd er prachtig uitgestompt door Timo (wauw!). Kort daarop braken we weer uit met Ties die een 1-2-tje met Yassir de bal tegen de keeper aankreeg, maar de rebound van Yassir zorgde gelukkig voor de 3-1. We kregen meerdere corners en uit één daarvan schoot Kas alert de hoek in 4-1. De aanvallers bleven druk zetten. Iris veroverde zo de bal van de keeper en schoot net naast, echt mooi druk gezet. De laatste minuten werd DCV feller en maakte veel overtredingen. Een mooie aanval van DCV via de paal en rebound zorgde nog voor de 4-2. Het was fysiek stevig, maar wel sportief stevig. Uiteindelijk werden er spelers van DCV van het veld gedragen. Aan het einde verzorgde Fedde nog voor een showtje door 4 spelers te dollen, maar er stond nog een keeper in het doel. Aan het einde van de wedstrijd nog de slinger om het feest compleet te maken! Mooi begin van het seizoen!