Wij luiden de noodklok!

5 oktober 2017 18:00

belangrijk nieuws van het Bestuur

Wij luiden de noodklok !

Het seizoen is inmiddels weer in volle gang en er zijn vele vrijwilligers actief om dit binnen onze club mogelijk te maken en in goede banen te leiden. Helaas moeten wij constateren dat doordat vrijwilligers stoppen er op steeds meer plaatsen binnen onze verenging gaten vallen die we vervolgens moeilijk opnieuw kunnen invullen.

Als bestuur hebben wij vastgesteld dat we vacatures hebben bij onder andere:

• De sponsorcommissie
  • De jeugdcommissie
  • De toernooicommissie
  • De barcommissie
  • Oud Papier-coördinatie
  • Coördinatie VanzelfsprekendeDienstVerlening (VDV)
  • Het bestuur

Tevens is het helaas een trend dat onze leden dan wel ouders met enige regelmaat niet op komen dagen voor de diensten waarvoor zij zijn ingeroosterd. Soms zelfs zonder enige koppeling van verhindering. Hierdoor dreigt een negatieve spiraal te ontstaan doordat wij onze club met steeds minder vrijwilligers club draaiend proberen te houden met het risico van overbelasting van hen tot gevolg.

Natuurlijk willen wij als bestuur niet bij de pakken neer gaan zitten. Wij zijn ervan overtuigd dat we veel talent in onze vereniging hebben rondlopen (zowel bij de leden als ouders en andere betrokkenen). De kunst is om dit talent te benutten en velen te enthousiasmeren om hun steentje te gaan bijdragen.

Hiertoe gaan we op vrijdagavond 20 oktober met de commissies, coördinatoren en een aantal andere sleutelfiguren binnen onze club een brainstorm avond organiseren. Op deze avond zullen we de vacatures presenteren en voorzien van een inhoudelijke beschrijving zodat helder is wat deze functie behelst. Vervolgens gaan we met elkaar in gesprek hoe we onze netwerken kunnen aanboren om de passende talenten hierbij te scouten. Indien men vooruitlopend hierop vragen, suggesties of interesse heeft in een van de vacatures kan men contact opnemen met ondergetekende.

Laten we er samen voor gaan om met Plezier en Respect onze club nog verder te Ontwikkelen zodat we op alle fronten ook het komende seizoen en de jaren er na mooie Prestaties blijven leveren.

Met sportieve groet,

Paul van Schaik