Schoonhoven ook na derde wedstrijd nog zonder punten

8 oktober 2017 21:00

Het lukt VVS vooralsnog nog niet om te overtuigen in het nieuwe seizoen. Afgelopen zaterdag werd er namelijk opnieuw verloren en daardoor is VVS nog puntloos na drie wedstrijd spelen. Afgelopen zaterdag was het Rotterdamse Zwarte Pijl met 3-0 te sterk voor de ploeg uit de Zilverstad.

Afgelopen zaterdag speelde VVS opnieuw een uitwedstrijd in Rotterdam. Zwarte Pijl was dit keer de tegenstander. Voor VVS een onbekende tegenstander want er werd nog nooit tegen Zwarte Pijl gespeeld in de historie van de club. De Rotterdammers wisten vorig seizoen via de nacompetitie de 3e klasse te bereiken. In de eerste twee wedstrijden van dit seizoen werd een keer gewonnen (1-0 tegen Leonidas) en een keer verloren (2-0 tegen DVO’32). De spelers van VVS hadden dus geen idee wat ze konden verwachten. Van horen zeggen was er wel bekend dat ze een fysiek sterke ploeg hebben en dat ze een aantal behendige spelers in de gelederen hebben.

Dat de Rotterdammers een fysiek sterke ploeg hebben bleek wel in de beginfase van het duel. VVS had moeite met het winnen van de onderlinge duels en moest het daarom voetballend proberen op te lossen. Daar had het overigens wel moeite mee. Op het natte veld was VVS vooral slordig in de passing. Toch wist VVS een aantal keren gevaarlijk daar te komen maar steeds was de eindpass niet goed. Na een half uur spelen had VVS op een 1-0 voorsprong moeten komen. Na een mooie combinatie werd Amine Karroum aangespeeld. De middenvelder kon vervolgens alleen op de Rotterdamse doelman af maar zijn schot ging voorlangs en daarmee liet Karroum een grote kans liggen om zijn ploeg op voorsprong te zetten. Zwarte Pijl kwam voornamelijk met vrije trappen en corners dicht bij het doel van VVS-doelman Sjef van Vugt maar grote kansen werden er niet gecreëerd. Omdat beide ploegen niet wisten te scoren voor rust ging men met 0-0 stand richting kleedkamer.

Waar VVS vorige week flitsend uit de startblokken kwam door snel te scoren na rust, kwam het nu snel op achterstand. In de 49e minuut mocht Zwarte Pijl een corner nemen. Alle lange mannen van de Rotterdammers kwamen mee naar voren en dan weet je dat het gevaarlijk gaat worden voor het doel. Dat was ook nu het geval. Uit de corner wist Zwarte Pijl tot een doelpoging te komen maar deze werd in eerste instantie nog gekeerd door de VVS-defensie maar in de rebound werd de bal alsnog binnengeschoten. Na de 1-0 ging VVS op zoek naar de gelijkmaker maar het spel werd er helaas niet beter op. Met het inbrengen van Juliën Buijs bracht VVS-trainer Raymond van der Kort een extra aanvaller in het veld. Dit leverde echter niet het gewenste resultaat op. VVS wist weinig kansen te creëren en op het moment toen Van der Kort opnieuw een aanvaller wilde brengen in de persoon van Tom Kruiper wist Zwarte Pijl op een 2-0 voorsprong te komen. Opnieuw werd er gescoord uit een corner. VVS-doelman Van Vugt werd ditmaal verslagen door een kopbal die tegendraads in de verre hoek gekopt werd. VVS probeerde na de 2-0 om snel een aansluitingstreffer te forceren. Met name de lange Tom Kruiper en Juliën Buijs werden gezocht maar zonder resultaat. VVS kwam wel dichtbij het doel middels corners en vrije trappen maar het net werd helaas niet gevonden. In de 86e minuut was het vervolgens over en sluiten voor de blauw-witten toen een goed uitgevoerde counter werd gepromoveerd tot doelpunt. Na het eindsignaal een paar minuten later dropen de spelers met een 3-0 nederlaag af naar de kleedkamer.

VVS-trainer Raymond van der Kort moest dus weer een nederlaag slikken en hij zal zijn ploeg scherp moeten zien te krijgen voor het volgende duel. De komende twee weken speelt VVS een thuiswedstrijd. Aankomende zaterdag komt Lekkerkerk op bezoek en een week later mag VVS het opnemen tegen Excelsior Rotterdam. Lekkerkerk wist afgelopen zaterdag de eerste overwinning van het seizoen te behalen. In Lekkerkerk werd er vlak voor tijd gescoord en werd er uiteindelijk een 1-0 een overwinning behaald tegen Leonidas. Van een echte derby kunnen we nog niet spreken over het duel tussen de twee ploegen uit de Krimpenerwaard. Lekkerkerk speelt namelijk pas sinds een aantal jaren op zaterdag prestatief voetbal en daardoor kwamen beide ploegen nog niet in competitieverband tegenover elkaar te staan. We mogen wel verwachten dat het een leuke wedstrijd gaat worden met hopelijk veel publiek. De wedstrijd beging zaterdag om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Senior, Nagtegaal, De Jong, Teunissen (Kruiper), Karroum, Ten Have, Omary (Buijs), Peltenburg, Versluis, Van Maurik.