Schoonhoven tankt vertrouwen door zes-klapper tegen Zestienhoven

5 november 2017 14:00

VVS boekte afgelopen zaterdag de derde zege van het seizoen. Op eigen veld was Zestienhoven het slachtoffer van een ontketend VVS. De Rotterdammers werden op een 6-0 nederlaag getrakteerd. Voor VVS scoorden Redouan Adoudy, Tom Kruiper, Walter van Maurik (2x) en Arie Versluis (2x).

Na een mooie 3-4 zege vorige week op HBSS was het VVS er alles aan gelegen om de lijn door te trekken tegen Zestienhoven, de tegenstander van afgelopen zaterdag. Zestienhoven is geen onbekende tegenstander voor VVS. In het verleden speelden beide ploegen regelmatig in competitie verband tegen elkaar. De laatste ontmoeting was op 8 maart 2014. De rotterdammers wisten toen met 1-3 te winnen. Zestienhoven stond voor de wedstrijd van zaterdag op 7 punten uit 6 gespeelde wedstrijden. VVS wist dus dat het bij winst over Zestienhoven heen zou gaan op de ranglijst. VVS-trainer Raymond van der Kort kon afgelopen zaterdag opnieuw over een volledig fitte selectie beschikken. De basisopstelling bestond dan ook uit de spelers die tegen Lekkerkerk en HBSS de winst wisten te pakken.

VVS liet vorige week tegen HBSS al zien dat als het vanaf de eerste minuut scherp is, het best aardig kan voetballen. Dat ondervond ook Zestienhoven afgelopen zaterdag. Vanaf minuut één was het duidelijk wat de intenties waren van VVS. Bijna alle duels werden gewonnen en ook aan de bal speelde VVS een prima wedstrijd. De bal werd steeds snel rond gespeeld waardoor de vrije man makkelijk werd gevonden. In de openingsfase was VVS ook een aantal keren gevaarlijk maar de eerste goals viel pas in de 17e minuut. Het was Redouan Adoudy die bij de eerste paal een corner wist te verlengen naar de verre hoek en hij liet daarmee de Zestienhoven-doelman kansloos. Zes minuten na de 1-0 werd er weer uit een corner gescoord. Ditmaal was het Tom Kruiper die boven iedereen uit de bal achter de doelman wist te koppen. Een mooie 2-0 voorsprong was het resultaat voor VVS. In de 26e minuut werd het zelfs nog mooier. Na een schitterende aanval was het Walter van Maurik die de bal van buiten het zestienmeter gebied in de verre hoek schoot. Binnen het half uur was het al 3-0 voor VVS wat daarna bleef jagen op nog meer goals. Zestienhoven werd compleet overdonderd en kon zelf maar moeilijk tot voetballen komen. Slechts één keer voor rust wisten de Rotterdammers echt gevaarlijk te worden en hadden ze 3-1 moeten maken. In eerste instantie werd een schot van dichtbij nog gepareerd door Sjef van Vugt maar in de rebound faalde de spits van Zestienhoven hopeloos. Op nog geen meter afstand van het doel schoot hij de bal tegen de paal waarna een VVS-verdediger de bal weg wist te werken. Voor rust werd er helaas niet meer gescoord door beide ploegen. Dit had overigens voornamelijk te maken met voortreffelijk keeperswerk van de Zestienhoven-doelman die meerdere malen redding moest brengen.

Na rust was er hetzelfde spelbeeld als in de eerste helft. VVS bleef Zestienhoven opjagen en wilde z.s.m. de wedstrijd op slot gooien. Na vijf minuten spelen kreeg Arie Versluis de mogelijkheid om zijn vierde van het seizoen te maken. Nadat aanvoerder Rogier Peterburg in het zestienmeter gebied naar de grond was gewerkt mocht Versluis vanaf elf meter aanleggen. De strafschop werd door Versluis onberispelijk binnen geschoten en daarmee was de wedstrijd definitief beslist. Waar ploegen vaak na een ruime voorsprong wat gas terugnemen, was daar bij VVS geen spraken van. De ene na de andere aanval werd opgezet en in de 59e min werd dat beloond met een vijfde treffer. Het was opnieuw Walter van Maurik die na een corner de bal bij de tweede paal, met wat hulp van een Zestienhoven-verdediger, in het doel wist te schieten. Een minuut later werd het ook nog 6-0. Ook Arie Versluis maakte zijn tweede van de wedstrijd door de bal schitterend diagonaal in de bovenhoek te schieten. Met nog een half uur te spelen en een ontketend VVS leek het richting dubbele cijfers te gaan. Dat had ook gekund als de zilverstad bewoners wat scherper waren geweest met de vele kansen die nog volgden. Regelmatig was de Zestienhoven-doelman een sta in de weg. Na negentig minuten spelen werd er afgefloten door de vrouwelijke scheidsrechtster Van der Helm, die overigens een prima wedstrijd floot.

Schoonhoven boekte uiteindelijk een 6-0 overwinning en VVS-trainer Raymond van der Kort zal met name tevreden zijn over het vertoonde spel. VVS speelde misschien wel de beste wedstrijd in de laatste drie seizoenen. De supporters, die ondanks de vele regen toch naar sportpark Het Hofland waren gekomen, zullen dat beamen. Door de overwinning heeft VVS een sprong op de ranglijst weten te maken. Met negen punten uit zeven wedstrijden staat VVS op een zevende plaats met evenveel punten als Spirit en HBSS. Volgende week wordt er door VVS niet gespeeld. Op zaterdag 18 november staat de uitwedstrijd tegen VVOR op het programma en de week daarop speelt VVS thuis tegen Spirit. Hopelijk weet VVS de lijn van de laatste twee wedstrijden door te trekken en kunnen we ook in Rotterdam drie punten aan het totaal bijschrijven.

Opstelling VVS: Van Vugt, Senior, Kruiper (Vrijman), De Jong, Nagtegaal, Karroum, Omary (Belali), Van Maurik, Peltenburg (Buijs), Versluis, Adoudy.