Harry van Waas onderscheiden

30 november 2017 12:15

benoemd tot Lid van Verdienste

In de ledenvergadering van 27 november jl. werd Harry van Waas benoemd tot Lid van Verdienste van onze vereniging.

De voorzitter had als verrassing een extra agendapunt toegevoegd. Hij nodigde Harry uit om naar voren te komen voor een korte speech;

“Na in juli 1970 vanuit Rotterdam naar aanleiding van zijn werk  naar Schoonhoven te zijn verhuisd, meldde hij zich direct bij onze vereniging aan en speelde hij vervolgens acht jaar als een uitstekende verdediger in het eerste zaterdagelftal, na in Rotterdam te zijn uitgekomen voor respectievelijk Spartaan ‘20 en Zwart Wit ‘28. Hoogtepunt met het eerste elftal was het kampioenschap 4e klasse van de KNVB en in het seizoen daarna als 2e werd geëindigd, op 1 punt van de kampioen. Na zijn periode in het eerste elftal doorliep hij alle lagere elftallen van de zaterdagafdeling en maakte hij vele kampioenschappen mee, samen met onder meer Baaike Ooms, Bert van der Horst en Jan de Jong. In 1998 begon hij als verenigingsscheidsrechter en is hij dit (op 73ste leeftijd!) nog steeds. Hij floot vele juniorenwedstrijden en die van een damesteam en de laatste jaren voornamelijk lagere zaterdagelftallen. Voorts fluit hij ook nog Reveco-wedstrijden. Hij deed en doet het arbitreren zichtbaar nog altijd met zeer plezier en er wordt slechts sporadisch een vergeefs beroep op hem gedaan. Hij is in het verleden ook betrokken geweest bij de organisatie van jubileumactiviteiten, onder meer met betrekking tot een wedstrijd van een combinatie van zaterdag- en zondagspelers tegen oud-internationals, Schoonhoven zaterdag tegen oud-Sparta (een afscheidswedstrijd van Baaike Ooms) en Schoonhoven zaterdag tegen oud-Feyenoord”.

Aansluitend overhandigde Paul van Schaik de reverspeld die bij de benoeming van Lid van Verdienste wordt gegeven.

\

Harry stond pas ook in het zonnetje tijdens de week van de scheidsrechter.