Schoonhoven met kater de winterstop in

18 december 2017 15:00

Na de onnodige nederlaag vorige week tegen Perkouw heeft VVS afgelopen zaterdag opnieuw niet weten te winnen. In Vlaardingen was DVO’32 met 2-0 te sterk voor de zilverstedelingen. Door de nederlaag gaat VVS toch enigszins teleurgesteld de winterstop in.

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen DVO’32 op het programma. DVO’32 en VVS hebben geen rijk verleden in onderlinge wedstrijden tegen elkaar. De laatste ontmoetingen dateren uit het seizoen 2001/2002. In Vlaardingen werd er met 2-2 gelijkgespeeld en in Schoonhoven werd het 4-1 voor VVS. Na de promotie vorig seizoen uit de 4e klasse waren de Vlaardingers goed aan het seizoen begonnen maar de laatste weken loopt het wat minder. Uit de laatste vier wedstrijden werd er maar één punt gehaald en de ploeg van trainer Ben Hoogwerf was dus gebrand op een goed resultaat tegen VVS.

VVS-trainer Raymond van der Kort moest noodgedwongen drie aanpassingen doen in zijn basisopstelling t.o.v. het duel met Perkouw. Doelman Sjef van Vugt raakte afgelopen donderdag geblesseerd op de training en was niet fit genoeg om te spelen. Zijn plek werd ingenomen door Patrick van Spijkeren die normaal gesproken zijn wedstrijden in het tweede elftal speelt. Nabil Belali en Redouan Adoudy werden vervangen door Juliën Buijs en Shahram Omary. Door de nederlaag van vorige week tegen Perkouw was het zaak voor VVS om drie punten meer te nemen uit Vlaardingen om de aansluiting te behouden met de ploegen bovenin de ranglijst.

In de openingsfase van de wedstrijd werd VVS volledig overrompeld door de tegenstander. DVO’32 trainer Ben Hoogwerf had gekozen voor een 3-4-3 formatie met veel bewegende spelers en snel combinatiespel. De spelers van VVS hadden daar zichtbaar moeite mee in het begin en het was dan ook niet verrassend dat DVO’32 al in de 11e minuut op een 1-0 voorsprong kwam. Een schot op doel werd in eerste instantie nog gekeerd door VVS-doelman Van Spijkeren maar in de rebound was hij uiteindelijk kansloos. Niet lang na de 1-0 werd de score ook nog verdubbeld. In de 17e minuut kon de lange middenvelder van DVO’32 geheel vrijstaand de bal binnenkoppen na een goed genomen vrije trap. VVS leek af te stevenen op een kansloze nederlaag en het mocht blij zijn dat de score in het begin niet nog hoger opliep. Na ongeveer 25 minuten spelen kreeg VVS meer grip op het goede spel van de thuisploeg en kon het ook aan aanvallen gaan denken. Omdat men toch nog wel slordig was in balbezit werden er maar moeilijk kansen gecreëerd. In de laatste minuut van de eerste helft was VVS nog wel heel dichtbij de aansluitingstreffer maar het schot op doel werd door een verdediger van DVO’32 op de doellijn gekeerd. Het had mooi geweest als we de goal nog hadden kunnen maken voor rust want na rust werd het een echte wedstrijd waarin beide ploegen kansen zouden krijgen.

In de kleedkamer moest VVS-trainer Van der Kort ervoor zorgen dat zijn ploeg weer strijdbaar uit de kleedkamer zou komen. Blijkbaar waren zijn woorden goed binnengekomen bij zijn spelers want in de tweede helft was er een andere wedstrijd te zien dan voor rust. VVS stond positioneel veel beter en er werden ook steeds meer duels gewonnen. Omdat DVO’32 met drie verdedigers speelde, lag er veel ruimte voor de aanvallers Rogier Peltenburg en Juliën Buijs. Grote kansen werden er echter nog niet gecreëerd. De kansen kwamen er wel toen Van der Kort een nieuwe spits in de ploeg bracht nadat Walter van Maurik het veld geblesseerd moest verlaten. De verdediging van DVO’32 had zichtbaar moeite met invaller Redouan Adoudy. De aanvaller van VVS wist met zijn snelheid en diepgang meerdere malen gevaarlijk te worden en de Vlaardingse doelman moest een aantal keren handelend optreden om een tegentreffer te voorkomen. Omdat VVS op zoek ging naar de aansluitingstreffer, werd er ook meer ruimte achterin weggegeven waardoor er ook nog een aantal goede mogelijkheden waren voor DVO’32. Van Spijkeren liet echter zien dat VVS over een prima tweede doelman beschikt want met een aantal mooie reddingen behoedde hij zijn ploeg voor een grotere achterstand. VVS wist het helaas niet meer voor elkaar te krijgen om de kansen te verzilveren en omdat de thuisploeg ook niet meer wist te scoren stond er na negentig minuten een 2-0 stand op het scorebord.

Door de nederlaag gaat VVS toch met een kater de winsterstop in. De laatste twee wedstrijden leverde geen punten op en daardoor gaat VVS als nummer acht op de ranglijst de feestdagen tegemoet. VVS vervolgt de competitie op 27 januari met een thuiswedstrijd tegen de winnaar van de eerste periode Dilettant. Op 13 januari wordt er eerst nog thuis gespeeld tegen vv Asperen. Dit betreft een wedstrijd om de Voetbal Regio Zuid Cup. Op 20 januari speelt VVS thuis een oefenwedstrijd tegen Groot Ammers.

Opstelling VVS: Van Spijkeren, Senior (Vrijman), Kruiper, Nagtegaal, Teunissen, Karroum, Omary, Van Maurik, Peltenburg, Versluis, Buijs (Adoudy).