Prachtige reunie van Blauw-Wit helden

11 januari 2018 17:30

met penaltybokaal en de nieuwjaarswedstrijd

Nieuws door Teus Verhoef

Zeer geslaagde Nieuwjaarsactiviteiten

Of het op 6 januari nu om de eerste aflevering van de zogenoemde Blauw-Wit Penaltybokaal, de traditionele Nieuwjaarswedstrijd of de receptie ging, alles liep op rolletjes.

Voor wat betreft de eerste activiteit, geïnitieerd door de Business Club en is van die zijde met name door Jeroen Vermeulen een zeer belangrijke rol gespeeld bij de organisatie. De op papier twintig deelnemende teams bestonden uit de lagere elftallen van VVS, de Reveco-teams en zeer veel oud-spelers, gecombineerd met een reünie. Het team van Marcel Verdel, bestaande uit spelers van het 6e elftal, kwam in het bezit van de bokaal.
Nog vermelding van een uniek feit dat het team van Siem Vermeulen volledig uit zeventigers bestond uit een ploeg van elf. Respect!

De Nieuwjaarswedstrijd tussen ex-1e elftalspelers en een mix van spelers van huidig zaterdag 1 en 2, kende als uitslag een 5-1 overwinning voor de laatste, maar het “oude” team deed niettemin leuk mee en werd de eretreffer gescoord door Paul Hom. Na de veldactiviteiten werd in een uitermate gezellige sfeer door zeer velen deelgenomen plaatsgenomen en hiertoe in de kantine of, bij tjokvol, in enige tenten. Op een door voorzitter Paul van Schaik gehouden Nieuwjaarstoespraak zal nog worden teruggekomen. Verder nog te vermelden dat de Business Club per traditie weer trakteerde op erwtensoep en glühwein.

Een uitermate geslaagde reünie werd gehouden door het kampioenselftal zaterdag 1 in het seizoen 1974/1975. Op één speler na, wiens adres niet kon worden getraceerd, waren alle spelers van toen aanwezig, hetgeen tevens gold voor de staf, bestaande uit Jan Fels (trainer), Cock van Holten (elftalleider) en Jan van Harten (grensrechter). Spelers waren onder anderen nog steeds Schoonhovenaren: Harry van Waas, Bert van der Horst, Baai Ooms,Wim Stok, Jan de Jong (keeper), Hans van der Vlist, Kees Koudstaal en Leo Kroos.

Tot  slot is naar mijn mening een groot woord van dank op zijn plaats aan allen die deze dag door geleverde bijdragen van verschillende aard tot een groot succes hebben gemaakt.

Bekijk de foto's van de nieuwjaarsactiviteiten in het fotoalbum.

Het Kontakt Duiken gaat nog wel, maar opstaan is lastiger

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Toegevoegde oefenwedstrijd zaterdag 1

Deze zal op 16 januari uit gespeeld worden tegen VVIJ uit IJsselstein, uitkomend in de 2e klasse zondag. Aanvang:  20.00 uur en adres van de accommodatie: Heemradenlaan 13.
Overige wedstrijden, zoals ook al gepubliceerd in een vorige nieuwsbrief:

13 januari: Zaterdag 1 – Asperen 1 (3e klasse zaterdag en een wedstrijd in de poulefase EM Kantoorsystemen Cup regio-voetbal). Aanvang: 14.30 uur.
20 januari: Zaterdag 1 – Groot-Ammers 1 (4e klasser zaterdag) om 14.30 uur.
                  Groot-Ammers 2 – Zaterdag 2, om 14.30 uur (in plaats van 12.00 uur)

Oud papierzaakjes

De ophaalactie  van 5 januari jl. kende de zeer fraaie opbrengst van 40.960 kg. De financiële opbrengst betrof wederom € 37,50 per ton.
- Volgende actie: 2 februari a.s.

Legendarische speler VVS bereikt hoge leeftijd

Huib van Putten, de meest legendarische van speler onze vereniging, bereikte op 27 december jl. de zeer bijzondere leeftijd van 93 jaar en dit nog relatief topfit, vooral voor wat het “koppie”. betreft.
Enig ledematen zijn aanmerkelijk minder meer “in vorm”en hierdoor verblijft hij sinds kort in een zorgcentrum in Lekkerkerk, hopend op een vrij te komen plaats in één van de twee zorgcentra in Schoonhoven. Naast enige andere oud-spelers ga ik regelmatig bij hem op bezoek en gaat het qua gespreksstof veelal in grote mate over VVS van vroeger, maar daarnaast toch ook over het huidige wel en wee van onze vereniging, waarvoor hij nog steeds een grote belangstelling heeft.
Een greep uit het voetballeven van Huib: Al op 14-jarige leeftijd maakte hij zijn debuut in het 1e elftal en speelde hij in 1965 zijn laatste wedstrijd in het (zondag)vlaggenschip, nog gevolgd door vijf jaar in een veteranenteam. Dit bracht zijn spelerscarrière op in totaal liefst 32 jaar. Één van zijn vele kwaliteiten was het nemen van vrije trappen en in die gevallen werd steevast door het Schoonhovense publiek “Huippie nemen” gescandeerd. Voorts was hij de sportiviteit zelve en ontving hij nooit een waarschuwing, laat staan een schorsing. Ook werd hij  regelmatig geselecteerd voor nu en dan  wedstrijden van een Lekstreek-team en een elftal van opvallende spelers uit clubs van de afdeling Gouda en kreeg hij ook meerdere aanbiedingen van hoger spelende clubs. Echter is hij onze vereniging dus altijd trouw gebleven. Tijdens een receptie in 2002 ter gelegenheid van ons 100-jarig bestaan werd hij benoemd tot speler van de eeuw, waarop hij zeer terecht bijzonder trots was en dit ook nog steeds is.