Nieuwsbrief 18 januari 2018

met o.a. oefenwedstrijd zaterdag 1 en workshop gefaseerd trainen

Nieuws door Teus Verhoef

Nieuwjaarstoespraak van de voorzitter

Ik zou hierop nog terugkomen en doe dit met vermelding van enige hoofdpunten van Paul van Schaik na iedereen een goed 2018 te hebben toegewenst.
  • Een huldiging van Schoonhoven 6 als eerste winnaar van de Blauw-Wit Penaltybokaal
  • Het afscheid hebben moeten nemen van René van Os uit de zaterdagcommissie (inmiddels opgevolgd door Geert Terlouw) en Elbert Jan Botter en Kevin van den Ouden van de kantinecommissie
  • Gevraagde aandacht voor vacatures in het bestuur en commissies
  • Verlenging van het contract voor 1 jaar met Raymond van der Kort als trainer-coach van zaterdag 1
Na de toespraak werd geproost op het nieuwe jaar.

Oefenwedstrijden

Onze hoofdmacht heeft inmiddels twee wedstrijden als voorbereiding op de herstart van de competitie op 27 augustus afgewerkt en won afgelopen zaterdag met 1-0 van zaterdag 3e klasser Asperen in een wedstrijd in de poulefase EM Kantoorsystemen Cup regiovoetbal. De overwinning kwam kort voor het einde van de ontmoeting tot stand door een doelpunt van Arie Versluijs. In de poulefase werd eerder een uitwedstrijd tegen VVAC uit Ottoland gewonnen, waardoor ons team poulewinnaar is geworden en hierdoor deelname
aan dit Cup-gebeuren zal vervolgen.

Op 16 januari werd in IJsselstein tegen een combinatieteam van 1 elftalspelers en 0.23 van zondag 2e klasser VVIJ gespeeld (ons team met een ongeveer vergelijkbare combinatie) en kende een uitslag van 1-3. Alle treffers van ons team kwamen voor rekeningvan Redouan Adoudy.

Komende zaterdag speelt Zaterdag 1 thuis om 14.30 uur tegen zaterdag 4e klasser Groot-Ammers. Tegen deze ploeg werd, evenals trouwens voor wat betreft Asperen, eerder gespeeld in het seizoen 2014/2015, dit in het district Zuid 1 en Groot-Ammers toen in deze competitie dus nog als 3e klasser.

Ons 2e team oefent tevens op 20 januari tegen het 2e elftal van Groot-Ammers, uit om 14.30 uur.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Datum        Tijd             Thuis                                     Uit                                             type
20 jan 9.45 GJS JO15-1 Schoonhoven JO15-1 vr
20 jan 10.00 Schoonhoven JO11-1 vv Smitshoek JO11-1 vr
20 jan 11.00 Schoonhoven JO17-1 Sleeuwijk JO17-1 vr
20 jan 12.15 ARC JO19-2 Schoonhoven JO19-1 co
20 jan 12.30 DONK JO17-1 Schoonhoven JO17-2 co

Workshop voor Trainers en Leiders

De technische commissie organiseert op vrijdagavond 23 februari een workshop Gefaseerd trainen. De workshop is interactief, je gaat samen met de andere deelnemers aan het werk om een voetbalprobleem helder te krijgen. Hierna maak je een training en schrijf je een planning voor de komende periode. Je krijgt hiervoor informatie en middelen aangereikt. Schrijf je in voor deze workshop.

Roelfsema went langzaam aan stijl Boston Eagles

Mijke Roelfsema combineert haar studie toegepaste psychologie met voetballen bij Boston College Eagles. Voor de Schoonhovense semi-prof gaat een wereld open. ,,Het fitste team wordt kampioen." Lees het item van het AD Groene Hart.

Oud Papier 2 februari 2018
Workshop gefaseerd trainen                  23 februari 2018 19:30