Nieuwsbrief 25 januari 2018

25 januari 2018 13:00

met o.a. Schoonhoven 1 verliest oefenwedstrijd, trainers kregen training.

Nieuws door Teus Verhoef

Zaterdag 1 laat Groot-Ammers met winst vertrekken

In een afgelopen zaterdag matige oefenwedstrijd werd niet duidelijk dat ons team een klasse hoger speelt dan de “overkanters”en zelfs een nederlaag van 0-1 moest incasseren.

Hopelijk zal deze generale echter gevolgd worden door zaterdag a.s. een goede uitvoering thuis tegen Dilettant, de eerste wedstrijd in het vervolg van de competitie en aanvangend om 15.00 uur.  De ploeg uit Krimpen a/d Lek neemt op de ranglijst de 2e plaats in met 11 punten meer dan de onzen en met 3 punten achterstand op koploper Kethel Spaland. Opgericht in 1927 nam zij in het seizoen 2014-2015 de overstap naar prestatief voetbal op zaterdag en volgde in het seizoen 2016-2017 promotie naar de 3e klasse.

Ons 2e elftal oefende zaterdag uit tegen Groot-Ammers 2 en boekte een zege van 0-3. Komende zaterdag heeft het team nog geen competitieverplichting.

Nog even terug naar 20 augustus was er tot veler genoegen een weerzien met Geert Ouweneel. De ex-Schoonhovenaar was een aantal jaren geleden trainer van zaterdagselectie en enige tijd daarvóór van de zondagselectie. Al een aantal jaren geleden woont hij in Groot-Ammers en is hij momenteel bestuurslid technische zaken van de plaatselijke vereniging. In die hoedanigheid bezocht hij zaterdag ook de wedstrijd tussen beide teams en hield hij zich, wijselijk (!), op de vlakte voor welk team hij was!

Onderscheidingen

Zeer veel personen hebben zich in het verleden, en nog,  als vrijwilliger zeer verdienstelijk gemaakt en een aantal werd in een langer of korter verleden vanwege zeer bijzondere dienstverleningen van velerlei aard ook onderscheiden, zijnde:

Ereleden Piet Muilwijk, Ton Berg, Nico Borst, Nico Peltenburg en Teus Verhoef (ondergetekende dus, ik kan het ook niet helpen!).

Leden van Verdienste
In alfabetische volgorde: Hans Baardwijk, Wout den Braber, Bert de  Bruin, Sjaak Driesen, Wim van Engelen. Bert van der Horst, Wim van ‘t Hullenaar, Sjaak Jongbloed, Willem Miltenburg, Jan Nagtegaal, Piet van Niekerk, Bert van Nieuwenhuizen, René van Os, Leen Ouweneel, An van Rooyen, Ben Sloof, Cees Sprengers, John Stam, Siem Vermeulen, Jan Versluis, Cees Versteeg, Ton Versteeg, Harry van Waas, Rinus Zuurmond en Carla Zwijnenburg.

Hans Baardwijk, Bert de Bruin, Willem Miltenburg, Jan Nagtegaal, Leen Ouweneel, An van Rooyen en Cees Sprengers zijn helaas niet meer in leven.

Ere-voorzitter  Wijlen Cor den Haan.

Teus Verhoef

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Incasso contributie 2e halfjaar

Eind deze week wordt de 2e helft van de contributie geïncasseerd en afgeschreven van het rekeningnummer dat bij ons bekend is. Je hebt deze week ook een factuur daarvoor ontvangen. Daarin staat precies het verschuldigde bedrag en de naam van het lid waarvoor de contributie geldt.

Lukt het ons niet om het bedrag automatisch af te schijven dan zorg je zelf dat de contributie wordt overgemaakt op rekeningnummer NL33 RABO 0155 6479 89.

⇒ Heb jij de factuur per e-mail ontvangen maar betaalt een ander de contributie stuur het bericht dan ter info door naar die persoon.

De contributie moet op onze rekening staan vóór de start van de 2e competitiehelft om te voorkomen dat het lid niet speelgerechtigd bent. Is de contributie niet op tijd voldaan dan mag je niet meevoetballen.

Heb je wijzigingen of andere vragen hierover stuur dan direct een e-mail naar [email protected]

Workshop gefaseerd trainen

De technische commissie organiseert op vrijdagavond 23 februari een workshop gefaseerd trainen voor trainers en leiders. De workshop is interactief, je gaat samen met de andere deelnemers aan het werk om een voetbalprobleem helder te krijgen. Hierna maak je een training en schrijf je een planning voor de komende periode. Je krijgt hiervoor informatie en middelen aangereikt. Schrijf je in voor deze workshop.

Trainers krijgen training

Afgelopen maandag hebben de trainers van de onderbouw (JO11 en JO9) deelgenomen aan een workshop waarin een eerste stap is gemaakt naar het opzetten van een specifieke Schoonhovense manier van spelers opleiden, e.e.a. in lijn met ons beleidsplan 'Focus 2020'. De workshop duurde een klein uur en bestond uit zowel theorie als praktijk.

Het theoriegedeelte ging in op het belang van een gemeenschappelijke taal als het gaat over het praten over voetbal. Hierbij hanteren wij binnen vv Schoonhoven de basis zoals deze is opgezet door onze nationale bond; de KNVB. Daarna werd er stil gestaan bij de leeftijdspecifieke kenmerken van spelers in de verschillende leeftijdsgroepen en in hoeverre deze van invloed zijn op de training die opgezet wordt door onze trainers. Hierna ging de hele groep naar buiten voor een stukje praktijk.

In het praktische gedeelte hebben we afspraken gemaakt voor wat betreft de eerst 10 tot 15 minuten van elke training van de onderbouw. De zogenaamde warm-up zal vanaf nu altijd met de bal zijn. De uitdaging aan onze trainers is om onze spelers zoveel mogelijk de bal te laten aanraken en ze vertrouwd te maken met de bal. Geen wachtrijen meer. Geen rondjes rennen (warmlopen), maar  warmdribbelen.

Het is voor ons als club belangrijk dat we onze trainers goed ondersteunen en duidelijke afspraken maken met elkaar. Deze eerste zet werd zeer gewaardeerd door de aanwezige trainers. In de toekomst zal er verder worden gewerkt aan hoe wij onze visie 'Plezier, Respect en Ontwikkeling leiden naar Prestatie' verder vorm kunnen geven.

Oud Papier 2 februari 2018
Workshop gefaseerd trainen                        23 februari 2018        19:30