Schoonhoven pakt de volle buit tegen Zware Pijl

19 februari 2018 20:30

Na vijf wedstrijden zonder overwinning kon er afgelopen zaterdag eindelijk weer eens wat gevierd worden op sportpark Het Hofland. Tegen Zwarte Pijl werd er met 1-0 gewonnen. Invaller Shahram Omary mocht zichzelf in de slotfase benoemen tot matchwinner.

De resultaten in de laatste vijf wedstrijden van VVS zijn ronduit teleurstellend te noemen. Na vier nederlagen en een gelijkspel werd het dus weer eens tijd dat VVS met een overwinning van het veld zou stappen. Dat moest dan afgelopen zaterdag gaan gebeuren tegen Zwarte Pijl. Dat het een geen gemakkelijke wedstrijd zou worden zou vooraf al duidelijk zijn. De uitwedstrijd werd namelijk met 3-0 verloren en vorige week zorgde Zwarte Pijl ervoor dat koploper Kethel Spaland haar eerste nederlaag leed. De spelers van VVS wisten dus wat hun te doen stond. VVS-trainer Raymond van der Kort kon helaas nog steeds niet beschikken over aanvoerder Rogier Peltenburg en doelman Sjef en Vugt. Door de afwezigheid van Van Vugt stond A-junior Ray Brouwer, net als vorige week tegen Lekkerkerk, opnieuw onder de lat. Van der Kort had zijn ploeg duidelijk gemaakt dat er uit een ander vaatje getapt moet gaan worden wil de ploeg wegblijven van de nacompetitie plaatsen. Dat er genoeg voetbal in de ploeg zit is wel duidelijk maar aan de echte wil om te winnen ontbreekt het nog wel eens.

In de beginfase van het duel werd meteen duidelijk dat de spelers de boodschap van hun trainer begrepen hadden. Vanaf minuut één werd er druk gezet op de fysiek sterke Rotterdammers en daardoor pakte VVS het overwicht in de beginfase. Zwarte Pijl liet zich daardoor inzakken en probeerde in de counter gevaarlijk te worden. Ondanks het lichte overwicht wist VVS echter geen grote kansen te creëren. De organisatie stond goed bij de Zilverstedelingen en daardoor wisten de Rotterdammers ook niet gevaarlijk te worden. De eerste echte grote kans voor VVS had een direct een 1-0 voorsprong moeten zijn. Middenvelder Amine Karroum zette goed druk op de laatste man van Zwarte Pijl die daardoor balverlies leed. Karroum kon vervolgens alleen op de Zwarte Pijl-doelman af maar de technisch begaafde speler wist de bal niet achter de doelman te krijgen. De rebound was vervolgens voor Redouan Adoudy. De aanvaller had de bal voor het inschieten maar hij faalde hopeloos in de afronding. Daarmee liet VVS twee grote kansen liggen. Ook Zwarte Pijl was in het slot van de eerste helft dichtbij een treffer. De spits van de rotterdammers had de bal uit een goede voorzet voor het inkoppen maar gelukkig voor VVS kopte hij de bal over het doel. Beide ploegen wisten uiteindelijk niet te scoren voor rust.

Na rust werd het een strijd tussen twee ploegen die lieten zien te willen winnen. Het voetbal was niet groots maar er werd een flinke strijd geleverd. Er werd geknokt voor elke meter maar grote kansen werden er niet gecreëerd door beide ploegen. In de slotfase van het duel wist VVS toch tot scoren te komen. Het was invaller Shahram Omary, die net als vorige week, wist te scoren. In de 79e minuut van het duel kwam Omary aan de linkerkant in balbezit. De middenvelder trok vervolgens naar binnen om de bal vervolgens van twintig meter, met een mooi schot, in de korte hoek te schieten. Daarmee kwam VVS op een 1-0 voorsprong en was VVS dichtbij de overwinning. Zwarte Pijl deed er vervolgens alles aan om een gelijkmaker te forceren maar VVS-doelman Brouwer wist zijn doel redelijk simpel schoon te houden. Na 93 minuten spelen klonk het eindsignaal van de scheidsrechter en konden de handen in de lucht bij VVS. Na vijf wedstrijden zonder overwinning was er dus eindelijk weer een zege voor VVS en kan het weer wat meer naar boven kijken op de ranglijst.

De komende twee weken is er geen competitieprogramma voor VVS. Op 10 maart hervat VVS de competitie met een uitwedstrijd tegen Zestienhoven. De thuiswedstrijd leverde VVS een 6-0 overwinning op. Hopelijk kan VVS weer een mooi resultaat boeken tegen de Rotterdammers maar zo makkelijk als in de thuiswedstrijd zal het nu niet gaan. De wedstrijd begint om 14.30 uur op sportpark AGE-GGK & Zestienhoven in Rotterdam.

Opstelling VVS: Brouwer, Nagtegaal, Kruiper, De Jong, Teunissen, Versluis, Ten Have, Van Maurik, Buijs, Karroum, Adoudy (Omary).