Schoonhoven kan weer naar boven kijken na zege op Zestienhoven

11 maart 2018 21:00

VVS wist afgelopen zaterdag de tweede zege op rij te boeken. Na de zege op Zwarte Pijl drie weken geleden was VVS nu te sterk voor Zestienhoven. In Rotterdam werd er met 2-4 gewonnen. De doelpunten voor VVS werden gemaakt door Amine Karroum, Tom Kruiper, Redouan Adoudy en Walter van Maurik.

Afgelopen zaterdag stond de uitwedstrijd tegen Zestienhoven op het programma. Traditioneel altijd een lastige wedstrijd. Beide ploegen speelden in het verleden regelmatig tegen elkaar en dat waren altijd mooie, maar ook lastige wedstrijden voor VVS. De Zilverstedelingen bewaren echter wel goede herinneringen aan het thuisduel tegen Zestienhoven. Het werd een afgetekende 6-0 zege voor de ploeg van VVS-trainer Raymond van der Kort. Zijn ploeg speelde die dag haar beste wedstrijd van het seizoen en de score had zelfs nog veel hoger uit kunnen vallen. Maar resultaten in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en VVS wist dat het aan de bak moest in Rotterdam. Van der Kort moest ook het e.e.a. aanpassen in zijn basisformatie want zowel Arie Versluis als Joran ten Have moesten zich ziek afmelden. Ook aanvoerder Rogier Peltenburg was nog niet van de partij. Peltenburg meldde zich afgelopen donderdag voor het eerst weer op het trainingsveld nadat hij in het thuisduel met Dilettant een enkelblessure had opgelopen. Door de afwezigheid van drie basisspelers was er zaterdag het basisdebuut voor Ayoub Elkasimi.

VVS begon goed aan het duel met de Rotterdammers. Vanaf minuut één werd de tegenstander onder druk gezet en werden de duels gewonnen. Het overwicht van de Schoonhovenaren betaalde zich binnen het kwartier twee keer uit. In de 10e minuut was het Amine Karroum die met een mooie vrije trap in de bovenhoek tekende voor de openingstreffer. Twee minuten later was het opnieuw raak voor VVS. Dit keer was het Tom Kruiper die uit een corner van Amine Karroum de bal achter de Rotterdamse doelman wist te koppen. Binnen twaalf minuten had VVS een mooie 2-0 voorsprong te pakken. VVS bleef de betere ploeg maar toch kwam Zestienhoven beter in het spel. Met voornamelijk lange ballen werd de lange spits gezocht. VVS werd wat meer achteruit gedwongen en in de 27e minuut moest het een tegentreffer incasseren. Na slap ingrijpen van de VVS-defensie kon de bal uiteindelijk binnengekopt worden door een speler van Zestienhoven. Een tegenvaller voor VVS want echt gevaarlijk was de ploeg van Zestienhoven-trainer André Stafleu nog niet geweest. Kort na de 1-2 had VVS-aanvaller Redouan Adoudy de kans om de marge weer op twee doelpunten te brengen. Na een mooie pass van Amine Karroum kon Adoudy alleen op de doelman af. Adoudy faalde echter oog in oog met de doelman en daardoor bleef de tussenstand 1-2. Waar VVS de kans liet liggen om de score uit te breiden, wist Zestienhoven wel te scoren en daarmee de stand weer gelijk te trekken. Na balverlies op het middenveld kon de rappe en behendige linksbuiten van Zestienhoven richting het Zestienmetergebied waar hij uiteindelijk onderuitgehaald werd door Amine Karroum, die in zijn poging om zijn fout te herstellen te wild het duel in ging waarna de scheidsrechter niets anders kon doen dan de bal op de stip te leggen. De penalty werd uiteindelijk onberispelijk binnengeschoten. In het restant van de eerste helft werd er niet meer gescoord. Met een 2-2 ruststand werd de kleedkamer opgezocht.

In de openingsfase van de tweede helft was Zestienhoven de betere ploeg. De Rotterdammers voelden dat er meer in zat dan een gelijkspel en zette VVS direct onder druk. Grote kansen werden er echter niet gecreëerd. In de 62e minuut was het VVS wat toch weer een voorsprong wist te nemen. Dit tot grote vreugde van het meegereisde VVS-publiek wat met een grote touringcar bus meegereisd was naar Rotterdam om hun ploeg te supporten. Het was weer Amine Karroum die van zich liet spreken. Na een goede soloactie werd de middenvelder neergelegd in het zestienmeter gebied en iedereen verwachtte dat de scheidsrechter zou fluiten voor een penalty. De bal kwam echter voor de voeten van Redouan Adoudy die vervolgens de 2-3 wist binnen te schieten. Opnieuw een voorsprong dus voor VVS en zeven minuten later was het zelfs opnieuw raak voor VVS. Dit keer was het Walter van Maurik die voor de 2-4 zorgde. De linkshalf wist met een mooie schuiver de bal in de verre hoek, buiten bereik van de Zestienhoven-doelman, binnen te schieten. Met een comfortabele 2-4 voorsprong kon VVS de wedstrijd uitspelen want de thuisploeg kon niet echt gevaarlijk meer worden. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter kon er feestgevierd worden en werden de meegereisde supporters bedankt voor hun support.

Door de overwinning op Zestienhoven heeft VVS weer verder afstand kunnen nemen van de ploegen onder zich en kan er weer naar boven gekeken worden. VVS bezet momenteel de achtste plaats met 23 punten uit 17 wedstrijden. Volgende week wacht een lastige thuiswedstrijd tegen in HBSS. In Schiedam werd er eerder dit seizoen in de slotminuten met 3-4 gewonnen. Hopelijk weten de Schoonhovenaren ook aankomende zaterdag weer drie punten te pakken. De wedstrijd begint tegen HBSS begint om 15.00 uur op sportpark Het Hofland.

Opstelling VVS: Van Vugt, Nagtegaal, Kruiper, De Jong, Teunissen (Vrijman), Van Maurik, Elkasimi (Senior), Omary, Buijs, Karroum, Adoudy.