Schoonhoven vergeet opnieuw te winnen

26 maart 2018 19:45

Afgelopen zaterdag wist VVS opnieuw geen overwinning te behalen. In Rotterdam was VVS de betere ploeg maar het bleef het uiteindelijk toch steken op een 1-1 gelijkspel tegen de amateurtak van Excelsior Rotterdam. Arie Versluis wist voor VVS in de tweede helft het net te vinden.

VVS had wat goed te maken na de nederlaag eerder dit seizoen op eigen veld tegen Excelsior Rotterdam. Tegen de stugge Rotterdammers speelde VVS een zeer zwakke wedstrijd en verloor het uiteindelijk terecht met 0-2. Om het gat met plaats zeven niet te groot te laten worden moest er gewonnen worden. VVS-trainer Raymond van der Kort moest het helaas opnieuw stellen zonder Rogier Peltenburg. Vorige week maakte de aanvoerder zijn rentree tegen HBSS nadat hij een aantal weken langs de kant geblesseerd moest toe kijken. Helaas voor VVS raakte Peltenburg afgelopen week op de training geblesseerd aan de hamstring waardoor hij opnieuw niet mee kon doen. Van der Kort kreeg op vrijdagmiddag nog een teleurstelling te verwerken na de mededeling van Shahram Omary dat ook hij geblesseerd moest afzeggen. Ondanks de twee blessures was er voldoende vertrouwen voor een goed resultaat tegen de Rotterdammers.

VVS begon goed aan het duel en binnen vijf minuten was het bijna raak. Na een voorzet van Walter van Maurik was het Tom Kruiper die zijn kopbal aan de verkeerde kant van de paal zag belanden. Nog geen vijf minuten later was het Redouan Adoudy met een goede mogelijkheid. De aanvaller had de bal voor het inschieten maar zijn slappe schot werd gekeerd door een verdediger van Rotterdam. Ook de rebound was niet aan Adoudy besteed want ook zijn tweede poging trof geen doel. Na de goede openingsfase kwam Excelsior ook wat meer in het spel en werd het een aantal keren dreigend maar grote kansen wisten de Kralingers niet te creëren. VVS speelde een prima eerste helft en het vooraf besproken spelplan werd redelijk tot goed uitgevoerd. Wat echter ontbrak was het benutten van de kansen. Het was dan ook tegen de verhouding in dat Excelsior op een 1-0 voorsprong kwam. Na zwak uitverdedigen van VVS belandde de bal voor de voeten van de rechtsbuiten van de Rotterdammers. Met een bekeken schot wist hij VVS-doelman Sjef van Vugt te verschalken. De achterstand was, gezien het spelbeeld, een flinke tegenvaller voor de Schoonhovenaren. Een aantal minutenlang was de organisatie weg bij VVS en mocht het blij zijn dat Excelsior hier niet van profiteerde. VVS wist zich toch weer goed te herpakken en ging verder waar het voor de 1-0 gebleven was. De ploeg van Van der Kort werd nog een aantal malen gevaarlijk maar gescoord werd er helaas niet.

Na de rust was er maar één ploeg die recht had op de overwinning en dat waren de bezoekers. VVS was voetballend de baas op het veld en Excelsior had moeite om van eigen helft te komen. Het goede voetbal van VVS werd uiteindelijk beloond door een treffer in de 56e minuut. Na een voorzet van Amine Karroum was het Arie Versluis die de bal simpel kon binnentikken. Na de gelijkmaker ging VVS op jacht naar de voorsprong en er werden voldoende kansen gecreëerd. De grootste kans was voor Redouan Adoudy. De aanvaller kon alleen op het Rotterdamse doel af. Waarschijnlijk was het beter geweest om de bal breed te leggen op de geheel vrijstaande Juliën Buijs maar Adoudy besloot zelf te schieten. Zijn schot ging echter voor het doel langs en daarmee liet VVS een grote kans liggen om de 1-2 voorsprong te pakken in de wedstrijd. In de laatste tien minuten van het duel begon de vermoeidheid partte te spelen bij VVS waardoor Excelsior meer ruimte kreeg om tot aanvallen te komen. VVS kwam vlak voor tijd nog met de schrik vrij nadat een goed geplaatst schot van de Rotterdammers op de lat uiteenspatte. Er werd echter niet meer gescoord en daarmee bleef het bij een 1-1 gelijkspel. VVS-trainer Van der Kort zal niet tevreden zijn met het resultaat maar hij was wel zeer te spreken over het spel wat zijn ploeg liet zien. Maar net als vorige week tegen HBSS liet VVS te veel kansen liggen om de overwinning te pakken. Daardoor pakte VVS maar één punt uit twee duels waar het er zes had moeten hebben. Maar voetbal draait uiteindelijk om doelpunten maken en dat werd er te weinig gedaan.

Volgende week wacht een thuiswedstrijd tegen VVOR. In Rotterdam werd er eerder dit seizoen een mooie 2-3 overwinning behaald. Het zal echter een zware klus worden om dat kunstje te halen maar we hebben uiteraard vertrouwen in een goed resultaat. De wedstrijd begint volgende week om 15.00 uur op sportpark Het Hofland in Schoonhoven.

Opstelling VVS: Van Vugt, Senior, Kruiper, De Jong, Nagtegaal, Versluis, Elkasimi, Van Maurik (Ten Have), Buijs, Karroum, Adoudy.