Nieuwsbrief 10-05-2018

10 mei 2018 13:00

met o.a. Wordt het 5e kampioen, de laatste dagen voor de ClubFundactie en afsluiting seizoen met Still Blue.

Op 12 mei weer de wei in!

In verband met inhaalwedstrijden in de afgelopen twee zaterdagen was onze hoofdmacht beide dagen vrij en speelde het 2e team tussendoor op 26 april tegen Dilettant 3. Die wedstrijd werd thuis met 3-1 gewonnen.

Voor wat betreft standen in de klasse van Zaterdag 1 zijn de prijzen, op één na, nog niet verdeeld. De nog enige prijs op dit moment is in handen van Dilettant als kampioen van de 1e periode. Aangaande de 2e periode moet tussen VVOR en Bolnes nog een wedstrijd opnieuw worden gespeeld (op 10 mei) in verband met een scheidsrechterskwestie met betrekking tot de eerdere ontmoeting tussen beide ploegen. VVOR kan bij winst qua punten gelijk komen met koploper Kethel Spaland en is in dat geval het doelgemiddelde van beide ploegen bepalend voor de winst van de 2e periodetitel  Wordt het eventueel Kethel Spaland, dan is het zo dat dit team ook zeer duidelijk in de race is voor het algemeen kampioenschap en is daarvoor het behalen van slechts 1 punt in de nog komende 3 wedstrijden voldoende voor de titel en in dat geval dus promotie naar de 2e klasse. Voor wat betreft de 3e periode gaat FC Perkouw met 18 punten uit 6 wedstrijden nog steeds fier aan kop, met 3 punten minder gevolgd door Spirit en DVO ‘32. Geen mogelijkheid dus voor ons team voor het behalen van een prijs, maar zijn er de komende 3 wedstrijden zeker nog uitdagingen, dunkt mij, vooral met betrekking tot de streekderby’s uit tegen Spirit op 12 mei en uit tegen FC Perkouw op 26 mei. De laatste winst voor ons team op de ploeg uit Berkenwoude was in het seizoen 2014-2015 (toen tevens een gelijkspel), waarna tot en met de ontmoeting  tussen beide teams in de eerste helft van het huidige seizoen alle 5 wedstrijden werden verloren. Hoog tijd om het tij te doen keren, nietwaar?! Tussen de twee derby’s in staat voor 19 mei de thuiswedstrijd tegen DVO ‘32 op het programma.

Komende zaterdag wordt dus uit tegen Spirit gespeeld, dat op de ranglijst de 4e plaats inneemt en 13 punten meer heeft dan de onzen. De wedstrijd vangt om 15.00 uur aan en het
adres van de accommodatie is Sportlaan 3, Ouderkerk aan den IJssel.

Ons 2e elftal gaat zaterdag a.s. tevens naar Ouderkerk om te 14.30 uur te spelen tegen het 3e team van Spirit. Op de ranglijst wordt door de onzen de 3e plaats ingenomen, maar zijn zij kansloos voor de koppositie. Kansrijk is het team echter wel voor wat betreft het winnen van de 3e periode, waarin thans samen met Berkel de 1e plaats wordt ingenomen.

Tot slot nog resultatenoverzichten betreffende de laatste 2 weken, waarin in totaal 25 (inhaal)wedstrijden werden gespeeld (13 thuis en 12 uit), waarvan er 9 werden gewonnen, 12 verloren gingen en 4 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Aldus een winstpercentage van 36, niet “daverend”.

Oud papierzaakjes
De ophaalactie van 4 mei jl. kende een opbrengst van 26,720 kg. (niet bijzonder), terwijl  de financiële opbrengst weer  € 37,50 per ton betrof. Volgende actie: 1 juni.

Programma

Het wedstrijdprogramma en zie je eenvoudig via de app van voetbal.nl, de voetbalassist club app of rechtstreeks via onze website.

Schoonhoven 5 Kampioen?

Het kampioenschap van VV Schoonhoven 5 zit eraan te komen. Komende zaterdag is de aftrap om 14:30u op ons Sportpark. Dan moet concurrent ARC wel punten laten liggen, anders stellen ze het een weekje uit. Met een doelsaldo van +82 is het een zeer doelpuntrijk seizoen! #vvschoonhoven #vvs #7eklasse#kampioenschap

Clubfund actie Plus

De PLUS Rechtuyt ClubFund-actie gaat de laatste fase in. Tot en met 13-5-2018 krijg je bij PLUS Rechtuyt bij iedere € 10,- boodschappen 1 spaarzegel waarmee je in de FANshop van jezelf of van je ‘favoriete’ speler gratis FANartikelen kunt bestellen. LET OP: de FANshops sluiten op 19-5-2018 om 24.00 uur.

De derde helft

Het einde van het seizoen is in zicht en zo speelt Zaterdag 1 de laatste thuiswedstrijd op 19 mei tegen DVO '32 om 14:30 uur. De Supportersvereniging maakt hier een groot feest van; Pra Po Rovero doet de muzikale omlijsting, vanaf 16:30 uur is de kantine dé feestlocatie van Schoonhoven. Facebookevenement De derde helft

Muzikale afsluiting seizoen 2017 / 2018

Het voetbalseizoen wordt op zaterdag 16 juni muzikaal afgesloten door Still Blue;
Dé allround coverband en live-sensatie van het Groene Hart. Voor deze zeskoppige formatie is geen kroeg te klein en geen tentfeest te groot. Met krachtige rockcovers, zinderende ballades, 'catchy' popsongs en verrassende mashups levert Still Blue een feest zonder zorgen.

Agenda

De derde helft - sv vvs feest ivm laatste thuiswedstrijd Zaterdag 1      19 mei 2018
Fietsen van Club naar Club 26 mei 2018
Oud Papier 1 juni 2018