Inspiratieloos Schoonhoven hard onderuit

14 mei 2018 20:30

De streekderby afgelopen zaterdag tegen Spirit is er voor VVS één om snel te vergeten. Tegen een strijdvaardig Spirit werd er kansloos verloren. In Ouderkerk a/d IJssel werd VVS met een 5-0 nederlaag naar huis gestuurd.

Voor VVS stonden er zaterdag geen grote belangen meer op het spel. De ploeg uit de Zilverstad kan drie wedstrijden voor het einde van de competitie niet meer promoveren en niet meer degraderen. Voor tegenstander Spirit is er echter nog wel wat te halen. De Ouderkerkers zijn namelijk nog druk bezig in de strijd om een periodetitel wat recht geeft op de nacompetitie voor promotie naar de 2e klasse. VVS-trainer Raymond van der Kort had de beschikking over een volledig fitte selectie en kon daardoor keuzes maken. Aanvoerder Rogier Peltenburg en Daan Teunissen werden met het tweede elftal meegestuurd om die ploeg te versterken omdat zij nog kans maken op een periodetitel. Toch moest Van der Kort in de warming-up een aanpassing doen in zijn basisopstelling omdat Hayo Nagtegaal last van zijn lies kreeg. Zijn plek werd ingenomen door Deef Vermeulen.

Ondanks dat er geen grote belangen meer op het spel stonden hamerde Van der Kort zijn ploeg er nog wel op dat hij een strijdbaar elftal wilden zien wat voor een resultaat wilde voetballen. De wedstrijd was echter nog geen twee minuten spelen toen de bal al achter VVS-doelman Sjef van Vugt in het doel lag. Deze vroege achterstand was een voorbode voor wat er nog zou komen. Spirit ging op jacht naar meer doelpunten omdat dit nog wel eens belangrijk zou kunnen zijn aan het einde van de competitie. In tegenstelling tot VVS zat Spirit er bovenop en wist het bijna alle duels te winnen. Aan Schoonhovense kant lukte er maar weinig en daardoor leek het een makkelijke middag te worden voor Spirit. Zeker ook omdat de thuisploeg in de 17e minuut al op een 2-0 voorsprong wist te komen. VVS kon er maar weinig tegenover zetten. Uit één van de spaarzame kansen was aanvaller Redouan Adoudy nog het dichtstbij een doelpunt. Na een goedlopende aanval kwam hij oog in oog te staan met de doelman maar zijn poging raakte de paal. Na 45 minuten spelen mocht VVS uiteindelijk van geluk spreken dat het nog maar 2-0 was. De Ouderkerkers creëerde meerdere kansen maar wisten niet meer te scoren.

Na rust kwam VVS iets beter voor de dag dan in de eerste helft. Ondanks dat het zelf geen kansen wist te creëren wist het de thuisploeg wel beter tegenstand te bieden. Uit de eerste mogelijkheid na rust wist Spirit echter toch weer te scoren. In de 63e minuut werd de bal uit een corner binnengekopt en daarmee stond er een 3-0 stand op het scorebord. Het kleine beetje hoop op een goed resultaat was daarmee vervlogen voor VVS. In de 80e en 89e minuut wist Spirit de score zelfs nog uit te breiden naar 5-0 en zorgde daarmee voor de grootste nederlaag voor VVS van dit seizoen.

Grote gevolgen heeft de nederlaag niet voor de Zilverstad bewoners maar een lekker gevoel zal het toch niet geven. Het zal de komende twee wedstrijden wel anders moeten wil de ploeg het seizoen nog enigszins goed afsluiten. Het zal in ieder geval niet makkelijk worden want de komende twee wedstrijden ontmoet VVS opnieuw een ploeg die nog meedoet om de prijzen. Aankomende zaterdag speelt VVS thuis tegen DVO’32 en de week erop wacht de lastige uitwedstrijd tegen Perkouw. De wedstrijd begint zaterdag om 14.30 uur en dus niet om 15.00 uur wat gebruikelijk is bij de thuiswedstrijden. Na de wedstrijd van het eerste elftal zal het seizoen alvast afgesloten worden met een feest, georganiseerd door de supportersvereniging. Wie weet heeft het tweede elftal dan ook een periodetitel op zak en kan het kampioensfeest van het vijfde elftal ook los gaan barsten.

Opstelling VVS: Van Vugt, Senior (Vrijman), Kruiper, De Jong, Vermeulen, Versluis, Omary, Van Maurik (Ten Have), Buijs (Elkasimi), Karroum, Adoudy