Diploma TCII

17 mei 2018 12:00

Trainersdiploma TCII voor Tristan Brouwer

Tristan Brouwer behaalde zijn KNVB trainersdiploma TCII.

Teus Verhoef vroeg Tristan naar de feiten;

"Ik ben geslaagd voor mijn TCII opleiding. Met dit diploma mag ik 1e elftallen t/m de 2e klasse gaan trainen.

Afgelopen seizoen heb ik stage gelopen bij Raymond van der Kort van ons 1e elftal. Op de maandagen zat ik van 16:00 uur tot 22:00 uur bij verschillende verenigingen voor theorieles en om training te geven aan teams. Naast VV Schoonhoven ben ik o.a. bij Quick Boys (Katwijk) Almere City, AZ, Excelsior en VVAC geweest.

In deze opleiding maak je wedstrijdanalyses, maak je trainingen, geef je trainingen en krijg je les over Periodiseren van Raymond Verheijen, trainingsvormen en tactiek. Ik moest allerlei opdrachten maken en als je deze voldoende had mocht ik examen doen. De examens bestonden uit theorietoetsen, wedstrijdanalyses en een afsluitende training aan je eigen stageteam. Ik heb dus examen gedaan bij ons eigen 1e elftal, aangevuld met andere selectiespelers.

De opleiding TCII heb ik kunnen doen dankzij ons bestuur en de Business club VV Schoonhoven. Zij hebben het mogelijk gemaakt. Het bestuur door hun vertrouwen uit te spreken en de Businessclub VV Schoonhoven heeft de kosten voor hun rekening genomen.

Ik wil VV Schoonhoven en de Businessclub VV Schoonhoven dan ook bedanken voor deze steun. Hiernaast mijn dank aan Raymond van der Kort voor de begeleiding. Ook wil ik Hayo Nagtegaal bedanken die bij de trainingen bij VV Schoonhoven de helpende hand heeft geboden en mij ook geholpen heeft met feedback. Als laatste natuurlijk de selectiespelers en jeugdspelers die voor mij hebben klaar gestaan bij de trainingen!

Op 25 juni 2018 krijg ik mijn diploma uitgereikt. Komend seizoen ga ik het 2e elftal voor mijn rekening nemen. Dit team is nu nog in de race voor promotie en doen het heel goed. Het is ook een leuk team en ik kijk er naar uit om na de zomer aan de slag te gaan. Het 2e elftal heb ik eerder gedaan maar bestaat nu op 1 speler na uit nieuwe spelers. Jongens zoals Paul Hom, Pieter Meijer, Osin Peltenburg, Arco Schilt en Hidde van As spelen in lagere teams. Ik heb nog steeds een mooi aandenken aan deze kanjers wat je op de foto ziet. Ik weet dat ik de komende tijd wederom een mooie tijd tegemoet ga. Groetjes Tristan"