E3 sluit seizoen in stijl af, 6-4

17 april 2011 10:00

Dat de leider het lang niet altijd bij het goede eind heeft, bewees Maurits jl zaterdag in de wedstrijd van E3 tegen Stolwijk E1. Nadat hem voor de wedstrijd erop was gewezen niet mee naar voren te gaan om zijn verdedigende taken niet te verwaarlozen, wist hij 10 seconden na het begin van de wedstrijd E3 al op 1-0 te zetten door... mee naar voren te gaan!

Zijn voorzet vanaf de linkerkant “waaide” over de keeper het doel in. Daarmee leek de stemming gezet. Met Edwin en de verdedigers Rick en Ziggy in de aanval, was het in het begin éénrichtingsverkeer naar het doel van Stolwijk.  Al snel wist Rick de 2-0 op de borden te zetten, waarna E3 zich dacht te verheugen op een monsterscore. Maar Stolwijk heeft meer in haar mars dan de rode lantaarnpositie doet denken. Hoewel zij achterin nogal eens een steekje laten vallen, hebben zij voorin een aantal gevaarlijke broeders lopen, die uit alle standen op doel schieten. Daardoor werd al snel de 2-1 achter keeper Hidde geschoten. Direct daarna bracht Jan, met een geplaatste schuiver binnenkant paal, de stand op 3-1 en wist Stolwijk de ruststand op 3-2 te brengen.

Het was nog niet gespeeld (in de uitwedstrijd bleek Stolwijk voor E3 ook een taaie klus – E3 had toen nipt met 3-4 gewonnen), dus in de rust werd toch maar weer de gebruikelijke opstelling van stal gehaald om de boel achterin maar iets meer dicht te houden. Dat had effect, want Zaka die de eerste helft in de verdediging had gestaan, had weer zijn momenten, waardoor E3 uitliep naar 5-2. Schoonhoven bleef goed de vrije man zoeken en uit diverse voorzetten van Nasreddin, Maurits en Jan ontstonden gevaarlijke situaties. Maar verdedigend ging het toch wel eens mis. Nadat Stolwijk op 5-3 kwam en Coen even naar de kant moest omdat hij een bal vol in zijn gezicht kreeg, zorgde Rick voor het laatste E3-competitiedoelpunt van dit seizoen (6-3). Dat Stolwijk Hidde nog een keer wist te verschalken, was alleen nog voor de statistieken. Zo werd de eindstand 6-4.

Hiermee kwam er een eind aan een enerverend seizoen, waarbij E3 begon met 3 gelijke spelen in de beker; in de najaarscompetitie te hoog ingedeeld was en in de voorjaarscompetitie heel aardig voetbal liet zien en gedeelde 3e plaats in de eindstand behaalde.