20 september 2018 9:30

Van Teus Verhoef:
* Zaterdag 1 succesvol in de gehouden oefenwedstrijden.
Met de competitie voor de deur, speelde onze hoofdmacht vier oefenwedstrijden met als resultaat 10 behaalde punten, te weten één punt tegen 2e klasser VV Tricht, 6 punten tegen de 3e klassers SC Everstein en SV Meerkerk en 3 punten tegen VV Vianen. Daarna werd in de eerste ronde met betrekking tot de districtsbeker gespeeld, samen met 4e klassers
VV Ammerstol en VV Linschoten (tegen beide gewonnen) en 3e klasser FC Oudewater (in het afgelopen seizoen als deelnemer aan de nacompetitie de boot naar de 2e klasse net
gemist), welk team de onzen op 15 september met een grote winst afhield van verder bekeren. Kennelijk had ons team het deze zaterdag even niet!

Zaterdag a.s.begint het echte werk, de competitie, met voor onze ploeg gelijk al de derby der derby’’s tegen FC Perkouw op ons complex om 15.00 uur. De laatste keer dat
ons team tegen de Berkenwoudenaren punten heeft gehaald was in het seizoen 2014-2015, toen naar aanleiding van een overwinning en een gelijkspel. Aldus werden in de volgende
drie seizoenen zes nederlagen geleden, met van de zijde van de FC Perkouw vele scores van hun “man” Elgar Mudde, die na het vorige seizoen zijn schoenen aan de
wilgen heeft gehangen en wij van hem dus geen last meer zullen hebben! Laat ons team komende zaterdag na de wedstrijd tegen de lastige tegenstander in de laatste jaren nu weer eens een vreugdedans kunnen maken.

Verder nog wat meer over Perkouw en dit uit haar beginperiode: Opgericht op 23 augustus 1972 (in de kroeg en dat zal niemand verbazen, zoals in de historische berichtgeving wordt gesteld), maar dat door allerlei startproblemen het hierdoor liefst 12 jaar duurde dat de aanleg van een complex (“Over de Wetering”genoemd) kon worden gerealiseerd. Daarvóór speelde het eerste team haar thuiswedstrijden enige tijd in Lekkerkerk en daarna een periode in Stolwijk, terwijl de overige teams alle wedstrijden uit speelden.

Tot slot nog dat ook ons 2e team er niet in is geslaagd het bekeren te vervolgen en zaterdag a.s. thuis om 12.15 uur voor haar eerste competitiewedstrijd zal aantreden tegen Lekkerkerk 2.

* Oud papierzaakjes.
- De afgelopen drie ophaalacties kenden de volgende opbrengsten: 6 juli: 35.460 kg; 3 augustus: 32.160 kg. en 7 september: 49.420 kg, voorwaar een “monsterscore”.
De financiële opbrengsten bedroegen wederom € 37,50 per ton.

- Volgende actie: 5 oktober a.s.