Nieuws door Teus Verhoef

26 september 2018 15:00

Zaterdag 1 verschalkt FC Perkouw, Zaterdag 2 verliest eerste competitiewedstrijd & overige resultaten van zaterdag 22 september.

De laatste drie seizoenen is er zesmaal van FC Perkouw verloren. Afgelopen zaterdag liet ons team in de eerste competitiewedstrijd duidelijk blijken dat dit niet langer kon (!). Op eigen complex werd een ruime en verdiende overwinning van 3-0 op de Berkewoudenaren gerealiseerd. Met doelpunten van Tiago de Vries, Tom Kruiper (uit een kopbal, zijn handelsmerk) en Amine Karroum. Hopelijk is dit het begin van veel goeds voor de rest van de competitie.

Aanstaande zaterdag speelt Zaterdag 1 om 14.30 uur een uitwedstrijd tegen CION uit Vlaardingen (Sportpark Broekpolder, Kooikersweg 2 te Vlaardingen). CION, voluit Chevron Is Onze Naam, werd opgericht in 1951 en pendelt sindsdien regelmatig tussen de 3e en de 4e klasse (ze promoveerden vorig seizoen naar de 3e klasse). De vereniging presenteert zich als: "Dat wij een bijzondere vereniging zijn, wisten we al en dit komt mede doordat we geen jeugd hebben ( ondergetekende: hoe kan men zo "leven"?!) en tevens omdat bij ons gezelligheid als een groot goed wordt gekoesterd, in tegenstelling tot bij veel andere verenigingen".
Onze laatste confrontatie met CION vond plaats in het seizoen 2007-2008, met toen thuis een gelijkspel (0-0) en uit een nederlaag van 0-4. Afgelopen zaterdag speelde CION uit met 2-2 gelijk tegen het Rotterdamse DRL.

Zaterdag 2
Ons 2e elftal leed afgelopen zaterdag thuis een nederlaag van 4-2 tegen Lekkerkerk 2. Op 29 september spelen ze om 11.45 uur hun 2e competitiewedstrijd uit tegen Be Fair 2 uit Waddinxveen (Sportpark 't Suyt, Toernooiweg 101 te Waddinxveen).

Overige resultaten 22 september
Er zijn in totaal 20 wedstrijden gespeeld, 9 thuis en 11 uit. Daarvan eindigden er 11 in winst, 8 wedstrijden werden verloren en 1 wedstrijd eindigde in een gelijkspel eindigde. Een winstpercentage van 55, dus boven de streep!