Schoonhoven nog ongeslagen na zwaarbevochten zege

30 september 2018 21:00

Na twee speelronden in de competitie heeft VVS de volle buit binnen weten te halen. Na de overwinning vorige week op Perkouw was VVS afgelopen zaterdag te sterk voor CION. In Vlaardingen werd er met 0-2 gewonnen door doelpunten van Rogier Peltenburg en Tiago de Vries.

VVS is de competitie vorige week goed begonnen door een 3-0 zege op Perkouw. De goede start moest een vervolg krijgen tegen promovendus CION. De Vlaardingers werden vorig seizoen kampioen in de vierde klasse en spelen dit seizoen dus een niveau hoger. Van de tegenstander is niet veel bekend omdat VVS en CION elkaar niet vaak tegen zijn gekomen in de competitie. De laatste ontmoetingen tussen beide ploegen dateren van het seizoen 2010/2011. In Schoonhoven werd het 3-1 voor VVS en in Vlaardingen werd er met 1-0 verloren.

VVS Trainer Raymond van der Kort kon afgelopen zaterdag helaas niet beschikken over Deef Vermeulen, Walter van Maurik, Jordy de Rek en Ermin Begic. Ten opzichte van vorige week veranderde er echter niet veel in de basisopstelling. Alleen Shahram Omary mocht dit keer zijn opwachting opmaken in de basis door de afwezigheid van Walter van Maurik.

Dat het een lastige uitwedstrijd zou gaan worden werd vanaf het begin al duidelijk. De fysiek sterke Vlaardingers schuwden de duels niet en was dus zaak voor VVS om de bal snel rond te laten gaan. Dit lukte in de beginfase van het duel redelijk. Tot grote kansen leidde dit echter niet. Tiago de Vries was na tien minuten spelen wel dichtbij de openingstreffer. Na een mooie combinatie met Rogier Peltenburg schoot hij de bal vanaf 20 meter in de verre hoek. De Vlaardingse doelman wist zijn inzet echter met een mooie redding te pareren. Na de openingsfase wist CION wat een aantal malen dichtbij het doel van VVS-doelman Yannis van der Graaf te verschijnen. De Schoonhovense defensie zag er hierbij een aantal malen niet goed uit. Het centrale duo had het voornamelijk lastig met de aanvoerder van CION. De fysiek sterke aanvaller werd steeds gezocht door zijn medespelers en was ook steeds aanspeelbaar. Toch wist ook CION niet veel grote kansen te creëren. Eén keer was de ploeg van trainer Dutina Slobadon dichtbij een treffer maar deze grote kans werd niet benut. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd maar het was VVS wat toch als eerste wist te scoren. In de 33e minuut was het aanvoerder Rogier Peltenburg die zijn eerste doelpunt van deze competitie wist te scoren. Na een mooie pass van Shahram Omary nam Peltenburg goed mee het zestienmeter gebied in en met een diagonaal schot in de verre hoek wist hij de doelman te verschalken. VVS wist daarna de voorsprong te verdedigen tot aan de rust. Vervelend voor VVS was wel het uitvallen van Shahram Omary vlak voor rust. De rechtermiddenvelder kwam ongelukkig terecht op zijn schouder en na een bezoek aan de dokter blijkt dat zijn sleutelbeen scheef is komen te staan en daardoor moet hij de komende twee weken toekijken vanaf de kant.

Na rust had de scheidsrechter zijn handen vol om de wedstrijd in goede banen te leiden. Het spel werd wat fysieker en er werden veel overtredingen gemaakt. Van goed voetbal was geen sprake maar spannend was het duel wel. CION probeerde met man en macht de gelijkmaker te forceren maar dat bood VVS de ruimte om in de omschakeling gevaarlijjk te worden. In de 64e minuut wist VVS dan ook te profiteren van de geboden ruimte. Het was middenvelder Amine Karroum, die na mooie rush, Tiago de Vries in stelling bracht. De Vries bleef daarna koelbloedig en met een mooie schuiver in de verre hoek bracht hij zijn ploeg op een 0-2 voorsprong. Voor CION betekende de 2-0 achterstand dat het nog feller op zoek moest naar de aansluitingstreffer. Het spel van de thuisploeg werd nog fysieker en met vrije trappen en corners werd het een aantal malen zeer gevaarlijk. Eenmaal waren de Vlaardingers dichtbij een treffer. Na een goedgenomen vrije trappen belandde de bal uiteindelijk op de paal en gelukkig voor VVS bleef een treffer achterwege. In het restant van het duel werd er uiteindelijk niet meer gescoord en daardoor boekte VVS een mooie maar zwaarbevochten zege op het stugge CION. VVS is na twee wedstrijden nog zonder puntverlies en dus mag er gesproken worden een mooie start van het seizoen.

Volgende week zaterdag wacht opnieuw een zware wedstrijd voor de Zilverstad bewoners. Dilettant uit Krimpen aan de Lek is dan de tegenstander op sportpark Het Hofland. Vorig seizoen werd de thuiswedstrijd met 0-1 verloren na een vroeg gegeven strafschop. Hopelijk weet VVS de goede lijn door te trekken en kunnen we volgende week nog steeds spreken van een ongeslagen status. De wedstrijd begint volgende week om 15.00 uur.

Opstelling VVS: Van der Graaf, Senior, Kruiper, De Jong, Heikoop, Hartmann (Elkasimi) Omary (Allaoui), Versluis, Peltenburg, Karroum, De Vries (Jongbloed)