Nieuws door Teus Verhoef

10 oktober 2018 10:45

Zaterdag 2 wint, Regio Voetbal Toernooi, Zaterdag 1 morst eerste punten.

Winst voor Schoonhoven 2

Schoonhoven 2 heeft op eigen terrein met 3-1 gewonnen van Ommoord 2. Daardoor staat het team nu op een gedeelde 7e plek in de ranglijst. Aankomende zaterdag wacht een uitwedstrijd tegen koploper SVS 2 uit Cappelle aan den IJssel. Om 11.30 uur klinkt het fluitsignaal voor de aftrap op Sportpark Schenkel.

EM Kantorensystemen Cup

Zaterdag 1 is een van de 45 deelnemende teams aan de vierde editie van het Regio Voetbal Toernooi. Dit groots opgezette toernooi vindt plaats aan de overkant van de Lek. District Zuid 1 is vertegenwoordigd door 44 regioclubs, ons team neemt als enige uit District West 2 deel aan de strijd om de EM Kantorensystemen Cup.

De clubs zijn onderverdeeld in 15 poules. Net als eerdere toernooi-edities kent de EM Cup een A- en B-finale. De poulewinnaars en alle nummers twee gaan door naar de laatste 32, aangevuld met twee nummers 3. De verliezers  van de 1/16 finales (laatste 32) gaan naar het B-schema. Deze wedstrijden worden in het voorjaar van 2019 gespeeld.

Schoonhoven 1 maakt deel uit van een poule met 3e klasser De Zwerver uit Kinderdijk en 4e klasser Herovina uit Herwijnen. Op 2 oktober is de eerste poulewedstrijd gespeeld tegen De Zwerver. Deze partij werd verloren. Voor 20 november staat de wedstrijd tegen Herovina, die vorig seizoen degradeerde uit de 3e klasse, op het programma.

Resultatenoverzicht 6 oktober

Afgelopen zaterdag zijn er in total 22 wedstrijden gespeeld, 11 thuis en 11 uit. Daarvan zijn er 9 gewonnen, 10 wedstrijden verloren en 3 eindigden in gelijkspel. Een winstpercentage van 40,91; volgende keer beter!

Zaterdag 1 morst eerste punten.

Na twee keer op rij met winst en zonder tegendoelpunt de wedstrijden af te ronden, kwam aan deze reeks afgelopen zaterdag thuis tegen Dilettant helaas een einde. Er werd van de club uit Krimpen aan de Lek met 2-4 verloren. Hoewel Schoonhoven meer kansen kreeg, werden deze niet in doelpunten omgezet. Dilettant opende de score en vlak voor rust schoot Yordi de Rek voor Schoonhoven de gelijkmaker in het doel. In de tweede helft benutte Dilettant de kansen beter en scoorde nog driemaal. Voor Schoonhoven vond Rogier Peltenburg nog het doel van de tegenstander. Dit bracht het eindresultaat op 2-4.

Op de ranglijst neemt Zaterdag 1 nu met zes punten uit drie wedstrijden een gedeelde 4e plaats in met Dilettant en Zwarte Pijl. Ongeslagen koploper is SV Charlois, DVO ’32 staat op de 2e plaats en FC IJsselmonde neemt met 7 punten de derde plek in. Hekkensluiter is IJVV de Zwervers dat getraind wordt door onze ex-trainer Wim Eilander.

Zaterdag 13 oktober speelt Schoonhoven 1 uit tegen de nummer twaalf op de ranglijst: Excelsior R. Vorig seizoen werd thuis met 0-2 van hen verloren en speelde ons team uit met 1-1 gelijk.  Excelsior R. is de amateurtak van de BVO Excelsior en speelt de wedstrijden ook op Sportpark Woudestein aan de Honingerdijk in Rotterdam. De aftrap is aanstaande zaterdag om 15.00 uur.

Oud papierzaakjes

Op vrijdag 5 oktober is 30.040 kg oud papier opgehaald. Tegen de standaardprijs van € 37,50 per ton weer een mooie opbrengst en aanvulling van de clubkas. De volgende ophaalactie staat voor vrijdag 2 november op de agenda.