Gelijkspel voor VVS in het Van Donge & De Roo stadion van Excelsior

15 oktober 2018 20:15

De wedstrijd tegen Excelsior Rotterdam leverde voor VVS helaas geen overwinning op. Op een warm sportpark Woudestein kwamen beide ploegen niet verder dan een 0-0 gelijkspel. Excelsior had qua kansen gezien wel het meeste recht op de overwinning, maar voor de derde keer dit seizoen hield VVS-doelman Yannis van der Graaf zijn doel schoon.

Het was VVS er alles aan gelegen om afgelopen zaterdag weer een overwinning te pakken. Na de onnodige nederlaag tegen Dilettant wilde VVS wat rechtzetten. Dat moest dan gaan gebeuren tegen Excelsior. De Rotterdammers behaalden vorige week tegen Perkouw hun eerste punt van dit seizoen door in Berkenwoude met 0-0 gelijk te spelen. Nog geen geweldige start van het seizoen dus. Vorige seizoen speelden beide ploegen voor het eerst in competitieverband tegen elkaar en dat waren voor VVS teleurstellende wedstrijden. Thuis werd er met 0-2 verloren en uit werd misschien wel de beste wedstrijd van het seizoen gespeeld maar toch wist VVS niet te winnen. In Rotterdam werd het 1-1.

VVS-trainer Raymond van der Kort moest het afgelopen zaterdag doen zonder een aantal spelers. Robin Heikoop (werk), Shahram Omary (blessure), Ermin Begic (blessure) en Jordy Hartmann (geboorte zoon) waren allen afwezig. Maar zoals al eerder een keer vermeld beschikt Van der Kort over een brede selectie en was het makkelijk om zijn basis elf op papier te zetten.

Aangekomen op sportpark Woudestein werd bekend dat de wedstrijd tegen Excelsior gespeeld zou gaan worden in het Van Donge & De Roo stadion. Toch een leuke ervaring voor de spelers om in het stadion te spelen want dat gebeurd toch niet iedere dag. In het begin van de wedstrijd ging VVS voortvarend van start. Er was veel balbezit voor de blauw-witten en Excelsior beperkte zich vooral tot inzakken om in de omschakeling gevaarlijk te worden. Toch was het lastig voor VVS om door de defensie van Excelsior heen te komen. Een paar keer werd van buiten het zestienmeter gebied geschoten maar gevaarlijk werd dit echter niet. Tegen de verhouding in was de eerste echte grote kans voor de thuisploeg. Uit een corner kon vrij ingekopt wordt maar VVS-doelman Yannis van der Graaf liet weer merken een talentvolle keeper te zijn want de doelpoging werd op schitterende wijze onschadelijk gemaakt. Grote kansen wist VVS helaas niet te creëren tot aan de laatste minuut van de eerste helft. Toen was het Tiago de Vries die op aangeven van Yordi de Rek de bal binnen kon schieten maar helaas ging zijn poging net over het doel.

In de tweede helft veranderde er niet veel aan het spel van beide ploegen. VVS had weer het meeste balbezit maar wist er maar heel weinig mee te doen. De thuisploeg werd na het inbrengen van een aantal nieuwe aanvallers steeds dreigender maar echte grote kansen werden er niet gecreëerd. In de slotfase van het duel mocht VVS haar doelman Yannis van der Graaf bedanken dat het niet met lege handen stond na 90 minuten spelen. Eerst werd een hard schot op de lat getikt door de doelman en in de allerlaatste minuut moest Van der Graaf handelend optreden toen de spits van Excelsior alleen op doel af kon gaan. Van der Graaf wist de doelpoging nog licht te toucheren maar dat was net voldoende om een doelpunt te voorkomen. Omdat beide ploegen niet wisten te scoren eindigde de wedstrijd in een 0-0 gelijkspel. Uiteindelijk een teleurstellend resultaat voor VVS maar het zal uiteindelijk nog blij moeten zijn met een punt want het had zomaar anders af kunnen lopen.

Volgende week staat opnieuw een uitwedstrijd op het programma. Dan wacht opnieuw een zware klus in Rotterdam. VVS zal het dan opnemen tegen het fysiek sterke Zwarte Pijl. De Rotterdammers bezetten de vierde plaats op de ranglijst met 9 punten uit 4 gespeelde wedstrijden. De wedstrijd begint volgende week om 14.30 uur op sportpark De Venhoeve Zwarte Pijl in Rotterdam.

Opstelling VVS: Van der Graaf, Senior, Kruiper, Vermeulen, De Jong, Allaoui (Nagtegaal), Versluis, Van Maurik (De Rek), Peltenburg, Karroum, De Vries