Seizoensstart JO12-2 met nieuwe regels KNVB

15 oktober 2018 20:00

JO12-2 is gestart met de competitie in 3de klasse -2. Dit team geweldenaren is samengesteld uit de teams van vorig jaar JO11-2, JO11-3 en JO11-4.

Dit jaar speelt JO12-2 - met Badr, Tijn, Thomas, Siem, Lemuel, Rayan, Timme, Milan, Chiem en Danté - volgens de nieuwe regels van de KNVB. We spelen 8 tegen 8 op een half veld (officieel ook nog 3,5 m smaller aan beide zijkanten), en hanteren het indribbelen (nieuw woord voor Scrabble en de Dikke Van Dale) bij uitballen en corners. Daarbij mag alleen een corner ook worden geschoten. We hebben een pupillendoel en er zijn regels voor de keeper. Uiteraard was dit behoorlijk wennen de eerste wedstrijden.

Bekerronde
De bekerronde was onze eerste wedstrijd na 4x trainen en dat verliep nog niet helemaal goed (tegen WDS 2-10 verloren met de ruststand 2-2). Maar de volgende wedstrijd was al stukken beter (tegen Oudewater 5-1 gewonnen met de ruststand 0-1 achter). De trainers/coachen hebben deze wedstrijden voornamelijk gebruikt om de mengeling van spelers op een juiste positie in te passen en aan elkaar te laten wennen.

Sponsor trainingspakken

Uiteraard helpt het als je een tegenstander kunt intimideren door er stoer uit te zien en daarom is iedereen reuze blij met de sponsor van de trainingpakken. De spelers van JO12-2 hebben allemaal een eigen trainingspak met initialen gekregen en daar gaan ze vol trots het veld mee op.

Competitie start met winst

In de competitie is JO12-2 goed begonnen tegen de Alphense Boys (4-2 gewonnen, ruststand 4-0), maar op de voetbal.nl app heeft deze uitslag er heel kort opgestaan. Wat blijkt Alphense Boys JO12-3 is uit onze competitie gehaald en wij staan weer op 0 punten. Overigens was Chiem met zijn lichtvoetige passeerbewegingen de matchwinnaar, Timme verrassend gevaarlijk over de flank en Siem de beuker achterin onpasseerbaar.

Daarna kwam Jodan Boys JO12-2 naar Schoonhoven (4-2 gewonnen, ruststand 1-2 achter). Deze jongens waren niet aardig en konden niet tegen het goede spel dat wij lieten zien….Maar toen zij steeds wilder gingen spelen, bleven wij goed combineren. Rayan nam revanche van alle tackles die hij heeft moeten doorstaan en de 3 punten zijn voor ons. Thomas is ons nieuwe wapen van achteruit, Danté komt sterk terug van een blessure en jumping Badr is nauwelijks te passeren.

Wedstrijd tegen Kamerik
De wedstrijd van vorige week was even een domper; uit tegen Kamerik JO12-1 met 6-3 verloren. Het wilde gewoon niet lukken en we misten Badr (eerste helft vervangen door Milan en de tweede helft door Rayan). Ook als het even minder gaat, is Lemuel onze rots in de branding en hij weet iedere wedstrijd wel een doelpuntje mee te pakken. Siem heeft zijn eerste doelpunt van het seizoen te pakken met een mooi afstandschot.

Wedstrijd van 13 oktober
Afgelopen zaterdag de wedstrijd tegen Woerden JO12-2 (5-2 gewonnen, ruststand 1-2 achter).  Onze jongens waren 13 minuten in de aanval, Woerden had niets in te brengen, maar in twee minuten even niet goed opletten stond Woerden met 2-0 voor. Na de time-out gaan we weer verder met de ingeslagen weg en komen we op 1-2. Na de rust werd er uit een ander vaatje getapt, met mooi combinatievoetbal en fraaie goals van Chiem, Danté en weer Chiem. Het laatste frommel doelpunt wordt net als de eerste door Rayan gemaakt. Eigenlijk kwam Woerden er niet aan te pas met de solide verdediging, met centraal Tijn en voor het eerst op linksback een uitblinkende Milan.

Stand ranglijst
In de stand staan we op een gedeelde 3de plaats samen met VEP JO12-1, Kamerik JO12-1 en Jodan Boys JO12-2 (wedstrijd meer gespeeld). Wie weet wat er allemaal nog in zit dit seizoen!