Nieuws door Teus Verhoef

26 oktober 2018 16:15

Een terugblik op afgelopen weekenden en een vooruitblik.

Resultatenoverzicht

Even terugkijkend op zaterdag 13 oktober. Er zijn in totaal 22 wedstrijden gespeeld (12 thuis en 10 uit). Daarvan eindigden er 10 in winst, 6 in verlies en 6 in een gelijkspel. Een winstpercentage 45,45 % en hoewel onder de streep, kan er naar mijn mening ook een bepaalde waarde worden toegekend aan de relatief vele gelijke spelen.

Op zaterdag 20 oktober zijn er veel minder wedstrijden gespeeld in verband met de start van de herfstvakantie; 9 stuks om precies te zijn. Daarvan werden 4 wedstrijden gewonnen, 3 verloren en 2 eindigden in een gelijkspel. Van JO11-2 staat nog dit wedstrijdverslag op de site over hun bekerpartij tegen Be Fair JO11-2.

Zaterdag 2

Zaterdag 2 heeft op 13 oktober in Capelle aan den IJssel tegen koploper SVS 2 gespeeld en helaas met 3-0 verloren. Afgelopen zaterdag 20 oktober stond er thuis tegen Dilettant 3 een wedstrijd om 12.45 uur gepland om het restant van 10 minuten van de eerder in dit seizoen gestaakte wedstrijd te spelen. De beginstand zou op 1-2 staan tegen negen spelers uit Krimpen aan de Lek. Dilettant 3 is echter niet op komen dagen.

Op 27 oktober speelt Zaterdag 2 thuis tegen FC Oudewater 3. Aanvang: 12.15 uur.

Zaterdag 1

Op 13 oktober heeft Zaterdag 1 er op sportpark Woudestein een gelijkspel uit weten te slepen tegen Excelsior R. De wedstrijd is gespeeld in het stadion – een zeer aangename verrassing en unieke ervaring voor onze spelers. De kleedkamer moest overigens wel bij een bijveld gebruikt worden.

Afgelopen zaterdag, 20 oktober, stond de wedstrijd tegen Zwarte Pijl op het programma. Deze vereniging is opgericht in 1970 en presenteert zich als: "Wij zijn een amateurclub waarin begrippen als trots en groei de boventoon voeren. Al 48 jaar biedt de club attractief voetbal, voornamelijk gebracht door voetballers van Surinaamse afkomst , waarbij het stukje achtergrond een groot uitbreidingsveld is voor de toekomst".

Het werd een zwaar bevochten zege in Rotterdam. De brede selectie bleek deze week een zegen, omdat er ondanks een 4-tal geblesseerde spelers gewoon kon worden gevoetbald. Het werd uiteindelijk 0-1 waarbij Arie Versluis het net van de tegenstander wist te vinden.

Voor de ranglijst betekent dit dat Zaterdag 1 een plaatsje steeg. Koplopers SV Charlois en DVO '32 maakten geen misstap en versloegen respectievelijk Lekkerkerk en Excelsior R. Beiden hebben nu 13 punten uit 5 wedstrijden, gevolgd dus door ons team op een gedeelde derde plaats met 10 punten (de koplopers duidelijk in het vizier), met daaronder: Zwarte Pijl (9 punten), VVOR (8 punten), FC IJsselmonde (7 punten), Leonidas en FC Perkouw (6 punten), DRL (4 punten), CION en Lekkerkerk (3 punten), Excelsior R. (2 punten) en IJVV de Zwervers (0 punten).

Zaterdag a.s. wordt er om 15.00 uur thuis tegen FC IJsselmonde gespeeld. Een club die op 1 juli 2017 ontstaan is uit een fusie van de verenigingen Lombardijen, SC Maasstad Tediro en RVV DHZ.

Traktatie jarige Business Club

Een jarige trakteert normaliter. Zo ook de onvolprezen Business Club vv Schoonhoven. In verband met het 10-jarig jubileum bracht voorzitter Roy Monnichmann op 19 oktober een geschenk mee. Aanvoerdersbanden in de stadskleuren rood en zwart voor zowel de senioren- als de jeugdteams. De traktatie is met veel dank in ontvangst genomen. En het mag nog wel een keer gezegd worden dat de Business Club vv Schoonhoven in haar bestaansdecennium in totaliteit al veel voor onze vereniging heeft betekend.