Nieuws door Teus Verhoef

7 november 2018 13:45

Schoonhoven 1 deelt punten met SV Charlois, Schoonhoven 2 wint in Bergambacht, nieuwe onderhoudsmedewerker.

Schoonhoven 1 en SV Charlois delen de punten

Dit was afgelopen zaterdag in Rotterdam het resultaat van de wedstrijd tussen de als eerste en gedeeld tweede geplaatste ploegen. Het 1-1 gelijkspel gaf de verhoudingen in het duel grotendeels weer, al kreeg Schoonhoven wat meer kansen. Ons team kwam in de eerste helft met 0-1 voor te staan door een doelpunt van Armine Karroum. Na rust hielp Hayo Nagtegaal via een eigen doelpunt SV Charlois helaas aan de gelijkmaker. Vlak voor het einde van de wedstrijd kreeg een speler van SV Charlois nog een rode kaart.

Voor wat betreft de ranglijst is SV Charlois eerste gebleven (17 punten uit 7 wedstrijden). DVO '32 staat tweede (16 punten), ons team deelt de derde plaats met VVOR (14 punten). Daar had ook Dilettant bij kunnen staan, maar hun wedstrijd tegen DRL werd wegens een opstootje gestaakt. Een vierde plek dus voor Dilettant (13 punten uit 6 wedstrijden). Verder naar onderen staan op de 6e en 7e plaats FC IJsselmonde en Leonidas (10 punten), op de 8e en 9e plek CION en Zwarte Pijl (9 punten), op de 10e en 11e plaats Lekkerkerk en FC Perkouw (6 punten). Op de 12e plek staat DRL 12e (4 punten uit 6 wedstrijden), op de 13e plaats Excelsior R. (2 punten) en hekkensluiter van de ranglijst is IJVV de Zwervers (1 punt).

Aankomende zaterdag heeft Schoonhoven 1 geen verplichtingen in de competitie. Wel staat er voor 14.30 uur thuis een oefenwedstrijd tegen 1e klasser GRC 2 uit Giessenburg op het programma. Dit team uit Noord-Brabant speelt in de reserve hoofdklasse waar ze op dit moment een 12e plek op de ranglijst (14 teams totaal) innemen. Het is niet de eerste keer dat de clubs elkaar treffen voor een oefenduel: in 2014 werd een uitpartij tegen het 1e elftal van GRC nog door Schoonhoven gewonnen met 2-3.

Op 17 november wordt de 1e periode van de competitie door Schoonhoven 1 thuis afgesloten met een wedstrijd tegen hekkensluiter IJVV de Zwervers. Aanvang om 15.00 uur. Overigens bestaan de tweede en derde periode beide uit negen wedstrijden.

Schoonhoven 2 wint in Bergambacht

Ons 2e elftal boekte afgelopen zaterdag een mooie 2-3 overwinning op Bergambacht. De doelpunten werden gemaakt door Julian Buijs (1x) en Yordi de Rek (2x). Schoonhoven 2 neemt nu in haar klasse de 7e plaats in van de 12 ploegen. Zaterdag a.s. wordt uit tegen Dilettant 3 gespeeld. Het fluitsignaal voor de aftrap klinkt om 15.00 uur op Sportpark Dilettant in Krimpen aan de Lek.

Resultatenoverzicht van 3 november

Op 3 november zijn er in totaal 23 wedstrijden gespeeld (10 thuis en 13 uit). Daarvan eindigden 10 wedstrijden in winst, 10 werden er verloren en 3 wedstrijden leverden een gelijkspel op. Een winstpercentage van 43,48: dit keer onder de streep.

Een nieuwe onderhoudsmedewerker

De onderhoudsploeg is met de komst van Jan de Jong, bijnaam ‘Neusie’ (met zijn akkoordbevinding zo vermeld) uitgebreid naar maar liefst tien personen. Onlangs heeft De Jong zich - na te zijn uitgewerkt - beschikbaar gesteld voor de onderhoudsploeg. Hij speelde na een periode in de jeugd liefst 12 jaar in Zaterdag 1, gevolgd door een aantal jaren als assistent-scheidsrechter bij de hoofdmacht. Ook is hij al jaren een fervent supporter van het 1e team bij zowel thuis- als uitwedstrijden, in de regel samen met zijn broer Wim, ook een man met een groot VVS-hart.

Oud papier-zaakjes.

De ophaalactie van 2 november bracht 27.140 kg op de teller, terwijl de financiële opbrengst onveranderd € 37,50 (standaardprijs) bedroeg. De volgende actie is op vrijdag 7 december, dan dus met een tussentijd van vijf in plaats van vier weken.