Nieuws door Teus Verhoef

16 november 2018 11:45

Geslaagde quiz supportersvereniging, Schoonhoven 2 verliest van Dilettant en Schoonhoven 1 wint vriendschappelijke wedstrijd.

Zeer geslaagde quiz supportersvereniging

Op 9 november de supportersvereniging - zoals de laatste jaren gebruikelijk - weer een quiz. In een afgeladen kantine van vv Schoonhoven streden 29 teams tegen elkaar om te bepalen wie er over de beste en meeste voetbalkennis beschikte.

Het bestuur van de supportersvereniging (Pascal van Beek, Jaysey van de Berg, Patrick de Bont, Erik-Jan Neven en Vincent Zwijnenburg) had 60 vragen bedacht in de categorieën ‘Voetbalevenementen binnenland’, ‘Voetbalevenementen buitenland’, ‘WK mannen’, ‘WK vrouwen’ en natuurlijk een aantal vragen over onze eigen vereniging die door het bestuur werd aangekondigd als de mooiste club van het land.

Op de eerste plaats eindigde – voor de 2e keer op rij - het koppel Peter en Rico Schilt dat erg veel kennis paraat had. De tweede plek werd ingenomen door Michael Breedijk. En een gedeelde derde plaats was voor de duo’s Arco Schilt/Osin Peltenburg en Piet Jan Boringa/Erwin van Niekerk. De winnaars kregen allemaal een sjaal van de supportersvereniging. Voor de eerste twee plekken was een jack naar keuze van Copa Football beschikbaar gesteld door Osin Peltenburg. De winnaars van de derde plaats kregen een sportboek naar keuze, aangeboden door Rian den Oudsten van Veldboeket Lektuur. Kortom, een zeer geslaagde avond en er wordt al uitgekeken naar de volgende quiz.

Schoonhoven 2 verliest van Dilettant 3

Afgelopen zaterdag speelde Schoonhoven 2 uit tegen Dilettant 3. Helaas eindigde deze wedstrijd in een 2-0 nederlaag. Voor zaterdag 17 november staat er om 12.30 uur een thuiswedstrijd tegen Jodan Boys 5 uit Gouda op het programma.

Schoonhoven 1 wint vriendschappelijke wedstrijd

Afgelopen zaterdag, vastgesteld als inhaal- en (districts)bekerdag, speelde Schoonhoven 1 - om in het ritme te blijven - thuis een vriendschappelijke wedstrijd tegen het 2e elftal van GRC 14 uit Giessen. Deze ploeg komt uit in de reserve hoofdklasse en is dus bepaald geen ‘kleintje’. Toch lukte het Schoonhoven 1 om GRC14 met een 4-3 nederlaag naar huis te laten keren. Doelpuntenmakers voor ons team waren Rogier Peltenburg (2x), Tom Kruiper en Walter van Mourik. De wedstrijd werd geleid door Ari Nagtegaal die het arbitreren op ‘topniveau’ bepaald nog niet bleek te hebben verleerd!

Komende zaterdag speelt Schoonhoven 1 voor de competitie om 15.00 uur thuis tegen IJVV de Zwervers uit Rotterdam. Het team, geleid door onze ex-trainer Wim Eilander, is met slechts één punt hekkensluiter in deze poule. IJVV de Zwervers is opgericht op 19 september 1919. De club telt 800 leden waarvan meer dan de helft jonger is dan 18 jaar. Het eerste elftal kent wisselende successen. Promoveerden ze in het seizoen 2005-2006 via de nacompetitie naar de 2e klasse, een jaar later degradeerden ze. Met in het seizoen 2011 -2012 degradatie naar de 4e klasse. Dit herstelden ze in het jaar daarop weer met promotie naar de 3e klasse.

Resultatenoverzicht 10 november

Zaterdag 10 november zijn er 21 wedstrijden gespeeld waarvan 11 thuis en 10 uit. Daarvan eindigden 11 wedstrijden in winst en 10 wedstrijden in verlies. Een winstpercentage van 52,38; dus net boven de streep!