VVS in blessuretijd naast hekkensluiter

19 november 2018 20:15

VVS-verdediger Tom Kruiper was afgelopen zaterdag de plaaggeest voor oud VVS-trainer Wim Eilander. De ploeg van Eilander, YVV de Zwevers, leek op weg naar de eerste overwinning dit seizoen maar in blessuretijd wist Kruiper alsnog de gelijkmaker (1-1) te maken voor VVS.

Afgelopen zaterdag stond de wedstrijd tegen YVV de Zwervers op het programma. De wedstrijd zou een weerzien betekenen met Wim Eilander. De trainer uit Capelle a/d IJssel was drie jaar lang de verantwoordelijke bij VVS en loodste zijn ploeg in zijn eerste seizoen bijna naar de 2e klasse. Momenteel is Eilander trainer bij YVV de Zwervers en dit seizoen loopt het nog niet echt goed bij de Rotterdammers. Na zeven wedstrijden heeft zijn ploeg pas één punt weten te behalen. De laatste ontmoetingen tussen beide ploegen dateren uit het seizoen 2015/2016. In Schoonhoven wist VVS met 3-1 te winnen en in Rotterdam werd er met 2-2 gelijkgespeeld.

VVS-trainer Raymond van der Kort kon afgelopen zaterdag niet beschikken over drie verdedigers. Deef Vermeulen en Robin Heikoop zijn geblesseerd en hopen wel z.s.m. weer aan te sluiten bij de groep. Steven de Jong zal helaas pas na de winterstop weer beschikbaar i.v.m. een blessure.

Gezien de resultaten dit seizoen en de stand op de ranglijst zou de wedstrijd tegen YVV de Zwervers geen problemen op mogen leveren voor VVS. Echter bleek maar weer eens dat VVS elke wedstrijd scherp moet zijn en dat het niet de kwaliteiten heeft om zomaar even wedstrijden te winnen. Daar is de ploeg van trainer Raymond van der Kort nog te wisselvallig voor dit seizoen. VVS liet zich in de openingsfase afbluffen door de bezoekers uit Rotterdam en moesten al na twee minuten een tegentreffer incasseren. Een schot werd in eerste instantie nog gekeerd door VVS-doelman Yannis van der Graaf maar in de rebound was hij kansloos bij een schot van de spits van YVV de Zwervers. Een flinke tegenvaller dus voor de thuisploeg. De tegentreffer zou voor VVS het sein moeten zijn om de mouwen op te stropen en ten strijde te trekken. Niets was minder waar. YVV de Zwervers bleef de bovenliggende ploeg en de 2-0 leek eerder te gaan vallen dan de 1-1. Gelukkig voor VVS bleef de tegentreffer uit en na ongeveer 20 minuten spelen kwam VVS wat beter in het spel maar nog was het erg slordig in balbezit. Er werden ook nauwelijks kansen gecreëerd. Buiten een paar corners en vrije trappen kwam VVS niet in de buurt van het doel van de tegenstander. Omdat de gasten ook niet meer wisten te scoren ging men met een 0-1 ruststand naar de kleedkamer.

Na rust was er een beter VVS te zien dan voor rust maar nog was het niet voldoende om de tegenstander over de knie te leggen. De zilverstedelingen hadden duidelijk de overhand in de tweede helft maar het was moeilijk om de door de defensie van YVV de Zwervers heen te komen. Aanvallen strandden steeds rond de zestienmeter en de doelman werd nauwelijks getest. Naarmate het einde naderde werd VVS wel steeds gevaarlijker maar steeds werden de aanvallen niet goed uitgespeeld. Amine Karroum was met een schot op de lat nog het meest dichtbij de gelijkmaker. Ook Arie Versluis probeerde het van afstand maar zijn schot belandde aan de verkeerde kant van de paal. YVV de Zwervers was in de tweede helft eenmaal gevaarlijk na rust. De spits van de Rotterdammers kon vrij inkoppen na een goede voorzet maar zijn kopbal was een prooi voor VVS-doelman Yannis van der Graaf. Het leek ernaar uit te gaan zien dat Eilander zijn oude club pijn zou gaan doen met de eerste overwinning. In de derde minuut van de blessuretijd was het echter VVS-verdediger Tom Kruiper die zijn ploeg toch nog een punt wist te bezorgen. VVS pakte zelfs bijna nog de overwinning via een grote kans voor Yordi de Rek. Zijn schot ging echter naast het doel waardoor de eindstand op een 1-1 gelijkspel werd bepaald. Duur puntverlies dus voor VVS in de strijd om de bovenste plaatsen. VVS zakte door het gelijkspel naar de vierde plaats op de ranglijst.

Volgende week wacht een zware uitwedstrijd voor VVS. Dan moet VVS op bezoek bij VVOR in Rotterdam. De nummer drie van de ranglijst is met een goede serie bezig. De laatste vier wedstrijden werden allemaal gewonnen. Vorig seizoen wist VVS met een 2-3 overwinning van het veld te stappen. Hopelijk weet VVS ook dit seizoen een goed resultaat te behalen tegen de Rotterdammers. Dan zal het wel een stuk beter moeten dan afgelopen zaterdag. Volgende week staat het echter gewoon weer 0-0 en is het weer een nieuwe wedstrijd. De wedstrijd begint volgende week op 14.30 uur op Sportpark De Venhoeve in Rotterdam.

Opstelling: De Graaf, Senior, Kruiper, Nagtegaal, Teunissen, Allaoui (Begic), Omary (Van Maurik), Versluis, Peltenburg, Karroum, De Vries