Inkijkje in workshops trainers jeugdopleiding

20 november 2018 19:45

Onderdeel van Focus 2020

Twee jaar geleden is het beleidsplan Focus 2020 gepresenteerd. Daarin staat de visie Plezier, Respect, Ontwikkeling leidt tot Prestatie centraal. In dat kader zetten we als club in op het begeleiden en ontwikkelen van onze trainers.

Dit zijn we gestart met het aanstellen van een Hoofd Onderbouw, Arno den Boer, en een hoofd Bovenbouw, Marcel Stok. Zij organiseren dit jaar - als onderdeel van de ontwikkeling – drie workshops voor de trainers. Deze workshops bevatten zowel theorie als praktijk.

De eerste workshops waren vorige maand. Van de Onderbouw namen 17 trainers deel, van de Bovenbouw 11 trainers. Namelijk Hafid en Thijs (JO8-1), Marco (JO8-2), Edwin (JO9-1), Luuk en Chiel (JO9-2), Khalid (JO9-3), Niels en Jayden (JO9-4), Karsten (JO10-3), Jeroen en René (JO11-1), Martijn en Steven (JO11-2), Roeland (JO12-1), Richard (JO12-2) en Bianca (JO12-3) namens de Onderbouw. Van de Bovenbouw waren vertegenwoordigd Piet-Jan (JO13-1), Jan Pieter (JO13-2), John (JO15-1), Michael (JO15-2), Roy (JO15-3), Liesbeth (JO15-4), Ari (JO17-1), Arjen (JO17-2), Dennis en Andy (JO17-3) en Lee (JO19-1).

Tijdens deze eerste workshops is een begin gemaakt met het gebruiken van spelprincipes. Spelprincipes zijn afspraken die in vrijwel alle situaties op het veld van toepassing zijn, onafhankelijk van leeftijd en niveau van de spelers. Het is de bedoeling dat deze spelprincipes gaan zorgen voor de ‘blauwe draad’ binnen onze jeugdopleiding.

Na de theoretische introductie zijn we naar buiten gegaan voor een kijkje in de praktijk. Bij de Onderbouw werd deze verzorgd door het team van René (JO11-1) en bij de Bovenbouw door Ari  (JO17-1).

De praktijk leverde inspiratie op voor onze trainers. Weer binnen werd het nabesproken en er zal in de komende maanden verder aan worden gewerkt. De volgende workshops staan gepland voor woensdag 12 december.