Nieuws door Teus Verhoef

21 november 2018 15:00

Ruime winst voor Schoonhoven 2, resultatenoverzicht 17 november en Schoonhoven 1 schudt hekkensluiter niet van zich af.

Ruime winst Schoonhoven 2 op Jodan Boys

Schoonhoven 2 speelde afgelopen zaterdag thuis tegen Jodan Boys 5 uit Gouda. Deze wedstrijd eindigde met 4-1 in een ruime winst voor ons 2e elftal. Hierdoor staat Schoonhoven 2 nu op de 4e plaats in de ranglijst.

Aankomende zaterdag speelt Schoonhoven 2 in Rotterdam een uitwedstrijd tegen VVOR 2 dat met 10 punten de 7e plek inneemt op de ranglijst. Om 12.00 uur is de aftrap op Sportpark De Venhoeve aan de Prinsenlaan 991 in Rotterdam.

Resultatenoverzicht 17 november

Zaterdag 17 november zijn er 20 wedstrijden gespeeld waarvan 13 thuis en 7 uit. Daarvan eindigden 9 wedstrijden in winst, 3 partijen in gelijkspel en 8 wedstrijden in verlies.

Minuut stilte

Voorafgaand aan de wedstrijd op 17 november werd een minuut stilte in acht genomen in verband met het overlijden van Aad van Dee. Bij leven heeft hij zich een groot aantal jaren op velerlei wijze zeer verdienstelijk voor onze vereniging gemaakt.

Schoonhoven 1 schudt hekkensluiter IJVV niet van zich af

Afgelopen zaterdag wist het Rotterdamse IJVV de Zwervers een punt bij ons binnen te halen. Gezien het grote verschil van 13 punten in de ranglijst bij aanvang van de wedstrijd, was het gelijkspel van 1-1 een onverwachte tegenvaller. Al zeer vroeg kwam de tegenstander voor te staan, terwijl zeer laat Tom Kruiper, als verdediger regelmatig scorend, voor de eindstand zorgde. Veel kansen op meer waren er ook niet, met een paar uitzonderingen in de 2e helft toen het ook wat beter ging lopen.

Voor wat betreft de ranglijst is SV Charlois nu met 20 punten uit 8 wedstrijden eerste gebleven door winst op Excelsior R. Hierdoor zijn zij ook winnaar van de 1e periode. DVO '32 en VVOR staan op de 2e /3e plaats met 17 punten, terwijl vv Schoonhoven nu gezakt zijn naar de 4e plaats met 15 punten, gevolgd door Dilettant als 5e met 14 punten (wel uit 7 wedstrijden i.v.m. de gestaakte wedstrijd van 3 november tegen DRL). Verder naar onderen: Leonidas (13 punten), FC IJsselmonde (11 punten), CION (10 punten), Zwarte Pijl en Perkouw (beide 9 punten), Lekkerkerk (6 punten), DRL (4 punten uit 7 wedstrijden) en IJVV de Zwervers de laatste plaats met Excelsior R. (beide 2 punten).

Komende zaterdag speelt ons team uit tegen VVOR uit Rotterdam. Het belooft een spannende wedstrijd te worden. In het vorige seizoen werd uit met 2-3 gewonnen, terwijl thuis een verlies van 2-3 werd geleden.

VVOR luidt voluit: Voetbal Vereniging Oost Rotterdam. Deze vereniging is opgericht op 3 juli 1925 en telt 900 leden, waaronder een aanzienlijk aantal jeugdleden. VVOR stelt voor zichzelf: "het streven is er voortdurend op gericht trainers aan te stellen die volgens gestelde normen en waarden jeugd opleiden en begeleiden. Van ouders van jeugd wordt verwacht dat zij een positieve bijdrage leveren qua houding en gedrag en tevens meedraaien in het vrijwilligerswerk. Zij worden er daarom ook op aangesproken wanneer dit achterwege blijft".

Aanvang van de wedstrijd op 24 november is om 14.30 uur op Sportpark De Venhoeve, Prinsenlaan 991, Rotterdam.