Nieuws door Teus Verhoef

6 februari 2019 19:15

Uitslagen afgelopen weekend, een vooruitblik en de oud papieractie.

Opnieuw puntenverlies Schoonhoven 1
De uitwedstrijd van afgelopen zaterdag tegen IJVV de Zwervers eindigde voor Schoonhoven 1 in een 3-2 nederlaag. Hoewel ons team met een doelpunt van Rogier Peltenburg nog met een voorsprong van 0-1 begon, liepen de Rotterdammers vervolgens uit naar 3-1. Er waren meer kansen voor een beter resultaat, onder andere tweemaal een schot op de lat. Gelukkig wist Tom Kruiper van onze zijde in de 94e minuut nog een tegentreffer te scoren.

Schoonhoven 1 is nu van de vijfde naar de zevende plaats gezakt. De ranglijst ziet er na 14 wedstrijden - sommige ploegen moeten nog een wedstrijd inhalen - van boven naar beneden als volgt uit. SV Charlois (38 punten),VVOR (32), DVO '32 (26), Dilettant (21 punten uit 13 wedstrijden), Perkouw (19), Leonidas (18 punten uit 13 wedstrijden), Schoonhoven 1 (18 punten), Zwarte Pijl en IJVV de Zwervers (17 punten), FC IJsselmonde (16 punten), Lekkerkerk (14 punten), CION (12 punten uit 13 wedstrijden), DRL (9 punten uit 13 wedstrijden) en hekkensluiter Excelsior R. met 5 punten.

Aanstaande zaterdag 9 februari vindt de derby der derby's plaats, uit tegen Perkouw dat één punt meer heeft dan ons. In de eerste seizoenshelft boekte Schoonhoven 1 nog een afgetekende zege van 3-0. Overigens nadat in de drie seizoenen ervóór liefst zesmaal geen winst op de Berkenwoudenaren was geboekt. Laat we hopen op een herhaling van het laatste treffen! De wedstrijd begint om14.30 uur op
Sportpark Over De Wetering, Dreef 71 in Berkenwoude.

Hervatting competitie Schoonhoven 2
Schoonhoven 2 hervat op zaterdag 9 februari de competitie met een uitwedstrijd tegen Lekkerkerk 2. Het startsignaal klinkt om 11.30 uur aan de Tiendweg West 1 op Sportpark Lekkerkerk.

Het programma voor de overige teams vind je hier: https://www.vvschoonhoven.nl/116/programma/

Uitslagen weekend 2 februari
Afgelopen zaterdag 2 februari werden 14 wedstrijden afgelast. Twaalf wedstrijden werden wel gespeeld: 7 thuis en 5 uit. Daarvan werden er 6 gewonnen, 4 verloren en 2 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Aldus een winstpercentage van 50%.

Oud papierzaakjes.
De ophaalactie oud papier van vrijdag 1 februari bracht 23.900 kg op de teller. Dit keer een bescheiden score, maar dit komt nu eenmaal wel eens voor. De financiële opbrengst was ook nu weer € 37,50 per ton.
De volgende actie staat voor vrijdag 1 maart op de kalender.
Bron: Teus Verhoef