Nieuws door Teus Verhoef

27 februari 2019 13:15

Wat gebeurde er op de voetbalvelden? Geen mega pupillentoernooi dit jaar, vrijdag 1 maart oud papieractie!

Voetbalweekend 23 februari

Schoonhoven1 strijdend ten onder tegen koploper SV Charlois

Dit mag de conclusie zijn ten aanzien van de ontmoeting tussen beide teams, zowel qua sterkte en zeker voor wat betreft het aantal kansen. De wedstrijd werd met 1-2 verloren. De Schoonhovense tegentreffer werd door Tom Kruiper in blessuretijd gescoord uit een penalty. Schoonhoven 1 speelde de wedstrijd zonder een 5-tal basisspelers te weten Rogier Peltenburg, Daan Teunissen, Dave Vermeulen, Arie Versluijs en Tiago de Vries. Voor het complete wedstrijdverslag klik je hier.

De ranglijst na 17 wedstrijden ziet er als volgt uit: SV Charlois (44 punten), VVOR (41 punten), DVO '32 (32 punten, net als hun geboortejaar), Leonidas (24 punten, een wedstrijd tegoed), Zwarte Pijl (24 punten), Dilettant (23 punten, een wedstrijd tegoed), FC IJsselmonde (23 punten), Perkouw (22 punten), IJVV de Zwervers (21 punten), CION (18 punten, een wedstrijd tegoed), Schoonhoven 1 (18 punten), Lekkerkerk (16 punten), DRL (10 punten, een wedstrijd tegoed) en hekkensluiter Excelsior R. met 5 punten.

Afgelopen zaterdag jl. eindigde de tweede periode; SV Charlois staat eerste maar aangezien zij de eerste periode al 'op zak' heeft, is de nummer twee van de tweede periode -VVOR- aangemerkt als vervangende periodekampioen. Komende zaterdag worden alleen wedstrijden gespeeld voor de ploegen die nog een wedstrijd tegoed hebben. In dit verband speelt DRL tegen Dilettant en CION tegen Leonidas.
Zaterdag 9 maart start de derde periode waarvoor negen wedstrijden gepland staan. Schoonhoven 1 speelt dan thuis om 15.00 uur tegen Zwarte Pijl dat 6 punten meer heeft.

Naast Schoonhoven 1 zijn er op 23 februari in jeugd- en in seniorenverband alleen inhaal- en bekerwedstrijden gespeeld. Deze 5 wedstrijden (3 thuis, 2 uit) eindigden 2x in winst, 2x in verlies en 1x in een gelijkspel. Lees hier het wedstrijdverslag van J011-2.

Tot slot nog dat voor aankomende zaterdag 2 maart een volledig 'leeg' programma van kracht is.

Dit jaar geen mega-pupillentoernooi

Voor de eerste keer sinds de oprichting in 1998 - door initiatieven van Nico Peltenburg, Gerard Mötter en Kurt Herkströter - is er dit jaar geen mega pupillentoernooi op 2e Paasdag. Het door de jaren heen uitgegroeide grootste toernooi in de wijde omtrek zou in de meivakantie vallen. Vanwege de te verwachten afzeggingen is besloten het toernooi dit jaar niet door te laten gaan.

In plaats daarvan wordt er 2e Paasdag een clinic georganiseerd voor de jeugdteams J07 tot en met J012. Nadere informatie hierover volgt.

Oud papieractie op vrijdag 1 maart
Vrijdag 1 maart aanstaande is het weer oud papieravond. Hopelijk treffen de ophalers weer hoge stapels papier aan op de daartoe bestemde plaatsen.

Bron: Teus Verhoef