'Speler van de eeuw' Huib van Putten overleden

3 maart 2019 16:45

Meest legendarische speler van vv Schoonhoven overlijdt op 94-jarige leeftijd.

Met groot leedwezen is kennis genomen van het overlijden op 27 februari van Huib van Putten.
Hij is 94 jaar geworden.

Hij was de meest legendarische speler van onze vereniging. Al op 14-jarige leeftijd maakte hij zijn debuut in het 1e elftal, in 1965 speelde hij zijn laatste wedstrijd in het zondag (vlaggen)schip, nog gevolgd door vijf jaar in een veteranenteam. In totaal een carrière van 32 jaar.

Huib van Putten was de sportiviteit zelve; hij ontving nooit een waarschuwing, laat staan een schorsing. Hij was ook bij iedereen als mens zeer geliefd. Tijdens een receptie in 2002 - ter gelegenheid van het 100-jarige bestaan van vv Schoonhoven - werd hij benoemd tot 'Speler van de eeuw'. Hij was hiermee zeer verguld.

Met het overlijden van Huib van Putten nemen we als club afscheid van een van onze clubiconen. In onze gedachten leeft hij echter voort.

Wij wensen zijn familie veel sterkte toe.
Bron: Teus Verhoef