Nieuws door Teus Verhoef

12 maart 2019 20:45

Resultaten afgelopen weekend en meer nieuws.

Resultatenoverzicht weekend 9 maart
In totaal zijn er afgelopen zaterdag 9 maart 26 wedstrijden gespeeld. Waarvan 11 thuis- en 15 uitwedstrijden. Daarvan werden er 9 gewonnen, 12 verloren en 5 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Een winstpercentage van 34,62%; helaas magertjes, maar aan de relatief vele gelijke spelen kan ook daar een bepaalde waarde worden toegekend.
Lees hier het wedstrijdverslag van JO12-1

Minuut stilte
Vóór de wedstrijd van Schoonhoven 1 werd een minuut stilte in acht genomen naar aanleiding van het overlijden van Huib van Putten op 94-jarige leeftijd. Dit in aanwezigheid van dochter Anneke en haar echtgenoot en ex-speler Ruud van Eijk. Voorzitter Paul van Schaik hield een toespraak waarin hij Huib onder meer afgeschilderde als de meest legendarische speler van onze vereniging, sportiviteit bij hem altijd voorop stond en hij tijdens het 100-jarig bestaan in 2002 benoemd werd tot speler van de eeuw.

Schoonhoven 1 loopt opnieuw tegen een nederlaag aan
Schoonhoven 1 speelde thuis tegen Zwarte Pijl, dat bij de aanvang van de wedstrijd zes punten meer had dan ons team. In het eerste halfuur van de wedstrijd zag het er nog hoopvol uit toen het Schoonhovense team sterker was en ook meer kansen kreeg. Hiervan werd slechts eenmaal gebruik gemaakt en wel door Julien Buijs.
Daarna nam het overwicht echter af en scoorde Zwarte Pijl driemaal; einduitslag van de wedstrijd werd 1-3. Daarbij nog de opmerking dat Julien vlak voor het einde van de wedstrijd een penalty miste en onze ploeg wederom - om verschillende redenen - basisspelers miste. Te weten Rogier Peltenburg, Steven de Jong, Tom Kruiper, Erwin Begic, Tiago de Vries, Daan Teunissen en Yannus v.d. Graaf. Rogier en Steven zijn aan het terugkomen en speelden zaterdag enige tijd mee in de wedstrijd van het 2e elftal.

Door de nederlaag is Schoonhoven 1 gezakt naar de 12e plaats, wat neerkomt op dreigende deelname aan de nacompetitie. Zover is het echter nog lang niet, omdat er nog acht wedstrijden op het programma staan. Die het team hopelijk kan spelen met minder en het liefst nog zonder geblesseerde spelers.

De wedstrijden in de afdeling van afgelopen zaterdag kenden enige grote verrassingen, te weten de winst van Lekkerkerk op koploper SV Charlois, die van SV IJsselmonde op VVOR en van hekkensluiter Excelsior op DVO '32. De totale ranglijst (na ingehaalde wedstrijden, alle teams 18 wedstrijden gespeeld) luidt van boven naar onderen: SV Charlois (44 punten), VVOR (41 punten), DVO '32 (32 punten), Dilettant (29 punten), Zwarte Pijl (27 punten), FC IJsselmonde (26 punten), Perkouw (25 punten), Leonidas (24 punten), IJVV de Zwervers (24 punten), CI0N (21punten), Lekkerkerk (19 punten), Schoonhoven 1 (18 punten), DRL (11 punten) en Excelsior R. (8 punten).

Komende zaterdag wordt uit om 14.30 uur tegen FC IJsselmonde gespeeld, dat dus negen punten meer heeft. Het adres van de accommodatie is Sportcomplex Olympia, Buitendijk 100b, Rotterdam.

Schoonhoven 2 verliest van Dilettant 3
Afgelopen zaterdag speelde Schoonhoven 2 thuis tegen Dilettant 3. Het team verloor de wedstrijd met 2-4. Schoonhoven 2 neemt nu in de ranglijst een 5e plaats in. Op 16 maart speelt Schoonhoven 2 uit tegen Jodan Boys 5. Om 16.15 uur klinkt het fluitsignaal op
Sportpark Oosterwei, Sportlaan 8 in Gouda.

Oud papierzaakjes
De ophaalactie van 1 maart jl. kende dit keer een matige opbrengst van 22.540 kg. De financiële opbrengst was wederom € 37,50 per ton. De volgende oud papieractie is op vrijdag 5 april a.s.

Bron: Teus Verhoef