Nieuws door Teus Verhoef

19 maart 2019 21:00

Zoete overwinning voor Schoonhoven 1, resultatenoverzicht 16 maart en meer.

Schoonhoven 1 proeft weer eens het zoet der overwinning

Er is lang op gewacht, maar na de zes nederlagen op rij vanaf januari is er eindelijk weer een overwinning geboekt. Dit gebeurde afgelopen zaterdag in de uitwedstrijd tegen FC IJsselmonde. Het werd 0-2, na een ruststand van 0-1. Walter van Maurik en Arie Versluis scoorden.

De zege was verdiend en de tegenstander had vóór de aanvang van de wedstrijd toch een bepaald niet geringe voorsprong van negen punten. Gelukkig waren Tom Kruiper, Rogier Peltenburg en Steven de Jong weer inzetbaar. Hopelijk zullen Daan Teunissen en Tiago de Vries ook spoedig volgen. Door de overwinning en het gelijke spel van Lekkerkerk heeft Schoonhoven 1 nu de 'gevaarlijke' 12e plaats verlaten. Hopelijk zal het team zich de komende 7 wedstrijden volledig veilig spelen en wie weet mengt Schoonhoven 1 zich nog in de strijd om de titel van de derde periode!

De ranglijst ziet er nu na 19 wedstrijden als volgt uit: SV Charlois (47 punten), VVOR (44 punten), DVO '32 (32 punten), Zwarte Pijl (30 punten), Dilettant (30 punten), IJVV de Zwervers (27 punten), FC IJsselmonde (26 punten), Perkouw (25 punten), Leonidas (24 punten), CION (24 punten), Schoonhoven 1 (21 punten) Lekkerkerk (20 punten), DRL (12 punten) en Excelsior R. (8 punten). De clubs tussen de zesde en de elfde plaats zit dicht bij elkaar.

Komende zaterdag speelt Schoonhoven 1 om 15.00 uur thuis tegen Leonidas. Dit team heeft 3 punten meer en daarmee kan het wellicht een spannende pot worden.

Schoonhoven 2 verliest van Jodan Boys 5
Schoonhoven 2 verloor afgelopen zaterdag uit in Gouda met 5-3 van Jodan Boys 5. In de ranglijst staat Schoonhoven 2 nu op de 5e plaats. Aankomende zaterdag treft het team thuis om 12.30 uur  VVOR 2.

Resultatenoverzicht 16 maart
Zaterdag 16 maart werden er in totaal 17 wedstrijden gespeeld (8 thuis en 9 uit). Daarvan zijn er 8
gewonnen, 7 verloren en 2 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Aldus een winstpercentage van 47,06. Lees hier het wedstrijdverslag van JO12-1.

Het volledige programma voor aankomende week vind je hier.

Dit keer neem ik u mee terug naar 2002, het jaar dat er een jubileumkrant werd uitgegeven. Ik geef graag het artikel 'Spelers van naam' als volgt weer:
"Het is moeilijk aan te geven wat het sterkste elftal in de roemruchte geschiedenis van Schoonhoven was. Het noemen van individuele grootheden is eenvoudiger. Zo had je Huib van Putten, die indertijd wellicht een loopbaan bij een toonaangevende club had kunnen voltooien. Haarlem en Xerxes dongen naar hem, maar hij verkoos lokaal niveau. Ambitie was hem ook vreemd, al speelde hij wel diverse malen in vertegenwoordigende elftallen van de KNVB en de afdeling Gouda. Hij was daarbij vaak uitblinker.
Een speler van hetzelfde geboortejaar als Huib is Aart van der Horst. Zij hebben een aantal jaren met elkaar gespeeld. Aart zocht het wel hogerop, en op een gegeven moment verkaste hij naar het Haagse VUC. Beide genoemde spelers hadden ook een bijnaam, te weten Huib:"Put" en Aart:"Lut". In de jaren tachtig van de vorige eeuw bloeide de familie Koudstaal op. Kees verkaste naar eerste klasser Nieuw Lekkerland en belandde als semi-prof bij Dordrecht '90. Zijn neven Jeroen en Erik-Jan waagden eveneens hun kansen aan de overzijde van de Lek. Beiden hadden wellicht betaald voetbal kunnen bereiken, maar transfers ketsten af en blessures (Erik-Jan) gooiden roet in het eten. De laatste beëindigde zijn loopbaan bij SHO in Oud Beijerland."
N.B. Zoals natuurlijk bekend, spelen onze oud-spelers Jan-Arie van der Heijden en Rick Karsdorp momenteel bij respectievelijk Feyenoord en AS Roma.
Bron: Teus Verhoef