Laate wedstrijd E1 eindigt in 6-0 overwinning

17 april 2011 10:00

Vandaag was het zover, de laatste competitie wedstrijd. Om nog een kans op de titel te maken moesten we vandaag winnen, en mocht ook vanmorgen Oudewater E1 niet voorbij DCV komen. Het was een kleine kans maar toch, we waren zeer gemotiveerd om er een mooie pot voetbal van te maken.

De wedstrijd zou starten met onze vaste opstelling (alleen Lucas ontbrak), pas na ruime voorsprong zouden we de rollen omdraaien, dit om ook onze backs eens aan het scoren te krijgen. Na het beginsignaal kregen we al snel enkele prima kansen. Spirits verdedigers waren niet opgewassen tegen Schoonhoven, wat trouwens wel wat nerveus begon. Onze spelers gingen vaak te snel voor de goal zonder de ruimte die Spirit bood, goed te benutten. Spirit wist wel enkele keren druk te zetten, maar echt gevaarlijk werden ze niet. Na de wissel van Jesse voor Tom, die wat moeizaam op gang leek te komen als rechtsback, kwam er meer voetbal in het spel. Pas vrij laat kwam de openingstreffer doordat spits Daan prima een afvallende bal inschoot. Ook onze topscorer en linksvoor Gijs zat niet helemaal 'in de wedstrijd' vandaag, en werd gewisseld voor Tom, die direkt een mooie pass net naast kopte. Het 2e doelpunt viel door een mooie kopbal van Jesse, via een hoekschop van Daan. Tom bleek inmiddels weer volledig bij de les te zijn en hij was het die het 3e en 4e doelpunt op zijn naam zette (waarvan de 2e snoeihard via onderkant lat, lekker) : 4-0.

Na de rust werd zoals afgesproken de boel wat door elkaar gegooid, en kon iedereen een andere positie uitproberen. Jesse en Jasper wisten hier goed gebruik van te maken en konden beiden een puntje bijschrijven: 6-0.  Echter bleek de 2e helft niet zo productief als de eerste. Wel werd er wat beter gecombineerd; Spirit was bijna niet meer op de helft van VVS te vinden. Jesse raakte helaas in de loop van de 2e helft geblesseerd door een nop in de enkel en moest het veld af. Julia deed als spits haar uiterste best, kreeg veel ballen aangeleverd, maar wist niet tot scoren te komen. Jan had een goed schot in huis als opkomende laatste man, wat maar net over werd getikt. Stefan (man of the match) werd van het doel gehaald en mocht als linksvoor eens laten zien dat hij ook kan voetballen. Gijs was trouwens verrassend goed als keeper! Het slot van de wedstrijd werd overschaduwd door een forse overtreding tegen Julia - haar laatste kans voor het Spirit doel werd onmogelijk gemaakt door de inmiddels wanhopige verdedigers die gelijktijdig haar enkel wisten te raken. Weer moest onze bikkel een wedstrijd voortijdig verlaten.

Al met al liet onze E1 wel zien dat het kan voetballen, dit was de 8e wedstrijd op rij dat we ongeslagen bleven, ook ons doelsaldo in deze competitie was de beste. Helaas kwamen we net tekort om de titel te veroveren, want na aflloop van de wedstrijd werd bekend dat OVS het DCV had verslagen. Helaas pindakaas. OVS van harte gefeliciteerd namens de mannen van E1!

We kijken alweer uit naar het komende MEGA Paastoernooi waar we onder andere Bergambacht E1 mogen verwelkomen (en daar hebben we nog een appeltje mee te schillen). Verder was het een prachtige afsluiting van de competitie en we kunnen met trots en veel plezier terugkijken naar de grote inzet en sportiviteit van al onze spelers.