Schoonhovense jeugdteams treffen Japanse leeftijdgenoten

3 april 2019 13:15

Voor het derde seizoen op rij kreeg vv Schoonhoven buitenlandse teams op bezoek. Dit jaar twee teams uit Japan.

Het is al het derde seizoen op rij dat Schoonhovense jeugdteams de kans krijgen om op Sportpark Het Hofland het op te nemen tegen buitenlandse teams. Dit jaar voor het eerst waren er twee teams uit Japan op bezoek: Sylphid FC uit Nagoya en Toyohasi FC uit Toyohasi. Beide Japanse teams hadden veel technisch vaardige en snelle spelers.

JO15-1 tegen Sylphid FC
Het team van Sylphid FC uit Nagoya nam het op tegen onze JO15-1. Onze JO15-1 begon sterk en wist met hard werken uit te lopen naar een 3-1 voorsprong. Echter brachten onze gasten toen hun twee sterspelers in en uiteindelijk eindigde de wedstrijd in een 3-3 gelijkspel. De twee sterspelers worden in de gaten gehouden door Feyenoord en zullen waarschijnlijk, afhankelijk van hun ontwikkeling, volgend jaar weer naar Nederland komen.

JO15-3 tegen Toyohasi FC
Het team van Toyohasi FC nam het op tegen de JO15-3. Ons team, dat voornamelijk bestaat uit eerstejaars JO15 spelers, had het moeilijk. De tegenstander was net iets te hoog gegrepen en ging er dan ook vandoor met een verdiende zege.

Derde helft
Na de wedstrijden was er kort even tijd om informeel met elkaar kennis te maken onder het genot van wat limonade en chips. Voorzichtig werden er wat Engelse en Japanse woorden geuit. En her en der waren er zelfs Japanse jongens die wat Nederlands hadden opgepikt en dit, niet onverdienstelijk, gebruikten. Hierna werd het hoog tijd voor onze gasten om terug te gaan naar hun hotel. De volgende dag moesten ze alweer vroeg op het vliegveld zijn voor de reis terug naar Japan.

Arigato
Dank aan een ieder die mee heeft geholpen om dit mogelijk te maken: van de dames die hielpen met de versnaperingen tot en met de heren die bereid waren om de wedstrijden te fluiten en iedereen daartussen. Of zoals onze Japanse gasten zouden zeggen: arigato.
Bron: Johan Koutstaal, hoofd Jeugdopleiding