Nieuws afgelopen voetbalweekeinden

3 april 2019 14:45

Resultaten, wedstrijdverslagen en meer.

Weekend 30 maart

Schoonhoven 1 een weekend rust

Schoonhoven 1 hoefde afgelopen zaterdag niet te voetballen. Maar er is wel nieuws. Voor wat betreft de derde periode staat het team na drie van de 9 wedstrijden op de derde plaats, met drie punten minder dan de leider IJVV de Zwervers en één punt minder nummer twee dan Zwarte Pijl.

De zes nog resterende wedstrijden zullen plaatsvinden tegen de volgende tegenstanders:

thuis/uit

tegenstander
6 april uit DRL
13 april thuis DVO '32
20 april uit Lekkerkerk
11 mei thuis VVOR
18 mei uit Dilettant
25 mei thuis Excelsior R.

Resulatenoverzicht 30 maart

Er zijn in totaal 17 wedstrijden gespeeld (9 thuis en 8 uit). Daarvan eindigden er 6 in winst, 4 in verlies, 1 wedstrijd eindigde in een gelijkspel en van 6 wedstrijden ontbreekt de uitslag.
Wedstrijdverslag WDS JO12-1 Schoonhoven JO12-1

Weekend 23 maart

Schoonhoven 1 vierde opnieuw een overwinning
Dit gebeurde zaterdag 23 maart in de thuiswedstrijd tegen het Rotterdamse Leonidas. Kreeg Schoonhoven eerder dit seizoen nog met 0-2 klop, nu werd het 3-0 voor het Schoonhovense team.
Hoewel de Rotterdammers in het begin van de wedstrijd gevaarlijker waren en met een afgekeurd doelpunt werden geconfronteerd, scoorde Shahram Omary al vlot 1-0 namens Schoonhoven 1. Later gevolgd door een doelpunt van Ermin Begic en in de tweede helft een doelpunt van Arie Versluijs uit een benutte strafschop. Daan Teunissen en Tiago de Vries waren nog niet inzetbaar en Rogier Peltenburg ontbrak in verband met een vakantie.

Deze overwinning betekende een tweede zege op rij na een reeks van zes nederlagen. Hierdoor heeft Schoonhoven wat meer lucht gekregen door weg te blijven van de 12e plaats voor deelname aan de nacompetitie. Thans staan de onzen samen met CION en Leonidas vier punten boven de bezetter van deze plaats, namelijk Lekkerkerk.

De ranglijst ziet er van boven naar onderen als volgt uit: SV Charlois (50 punten), VVOR (45 punten), DVO '32 (33 punten), Zwarte Pijl (31 punten), Dilettant en IJVV de Zwervers (30 punten),
FC IJsselmonde (27 punten), Perkouw (26 punten), CION (24 punten), Leonidas en Schoonhoven 1 (24 punten), Lekkerkerk (20 punten), DRL (14 punten) en Excelsior (8 punten).

Voor wat betreft de derde periode staat ons team na drie van de 9 wedstrijden op de derde plaats, met drie punten minder dan de leider IJVV de Zwervers en één punt minder nummer twee dan Zwarte Pijl.
Schoonhoven 2 verliest van VVOR 2
Schoonhoven 2 verloor zaterdag 23 maart met 0-2 van VVOR 2. Het team staat in haar klasse nu op de 7e plaats.

Resulatenoverzicht 23 maart
Er zijn in totaal 22 wedstrijden gespeeld (12 thuis en 10 uit). Daarvan eindigden er 12 in winst, 9 in verlies en 1 wedstrijd eindigde in een gelijkspel. Een winstpercentage van 54,54, aldus boven de streep.
Wedstrijdverslag BVCB JO11-4 - Schoonhoven JO11-2
Wedstrijdverslag Nieuwerkerk JO12-3 Schoonhoven JO12-1