Nieuws door Teus Verhoef

12 april 2019 22:00

Derde zege op rij Schoonhoven 1, ook winst voor Schoonhoven 2, mooie opbrengst oud papieractie.

Schoonhoven 1 met winst in de tas terug uit Rotterdam
De derde zege op rij werd afgelopen zaterdag met 1-2 geboekt op DRL (voluit: De Rotterdamse Leeuw) die de voorlaatste plaats innemen op de ranglijst. Nadat de Rotterdammers voor rust als eerste scoorden, trok Shahram Omary namens Schoonhoven de stand gelijk. Na rust maakte Arie Versluijs het winnende doelpunt. Een verdiende overwinning, de Leeuw is getemd, maar hierdoor is Schoonhoven 1 nog niet veilig voor wat betreft betreft de gewraakte 12e plaats. Deze wordt
nu ingenomen door Leonidas samen met Lekkerkerk. Het hele wedstrijdverslag lees je hier.

De ranglijst luidt na 21 wedstrijden als volgt: SV Charlois (53 punten), VVOR (45 punten), Zwarte Pijl (34 punten), DVO '32 en IJVV de Zwervers (33 punten), Dilettant (30 punten), Perkouw (29 punten), FC IJsselmonde en Schoonhoven 1 (27 punten), CION (24 punten), Leonidas en Lekkerkerk (23 punten), DRL (14 punten) en hekkensluiter Excelsior R. (8 punten).

Voor wat betreft de derde periode staat Schoonhoven 1 na vier van de negen wedstrijden samen met SV Charlois op de 3e plaats (Charlois heeft al een periodetitel op zak), terwijl IJVV de Zwervers met 12 punten de eerste en Zwarte Pijl met 10 punten de tweede plaats inneemt.

Komende zaterdag speelt Schoonhoven om 15.00 uur thuis tegen DVO '32, dat 6 punten meer heeft. DVO '32 heeft uit de laatste vier wedstrijden slechts één punt gehaald. Laat dit zaterdag bij ons zo blijven!

Schoonhoven 2 wint van Spirit
Schoonhoven 2 boekte afgelopen zaterdag uit een overwinning van 1-3 op Spirit 3. Het team neemt in haar klasse nu de 5e plaats in. Zaterdag 13 april speelt Schoonhoven 2 om 12.30 uur thuis tegen DCV 3.

Resultatenoverzicht 6 april
Zaterdag 6 april zijn er 21 wedstrijden gespeeld (9 thuis en 12 uit). Daarvan werden er 9 gewonnen, 10 verloren en 2 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Een winstpercentage van 42,86, helaas onder de streep.
Wedstrijdverslag Schoonhoven J011-1 - Bergambacht J011-1

Oud papierzaakjes
De ophaalactie van vorige week vrijdag 5 april kende een zeer fraaie score van liefst 41.600 kg. De financiële opbrengst bedroeg zoals altijd € 37,50 per ton. De volgende oud papieractie staat voor 3 mei op de agenda.
Bron: Teus Verhoef