Nieuws door Teus Verhoef

17 april 2019 13:00

Helaas geen vierde zege op rij voor Schoonhoven 1, resultatenoverzicht 13 april.

Geen vierde zege op rij voor Schoonhoven 1
Afgelopen zaterdag thuis tegen DVO '32, dat bij aanvang van de wedstrijd zes punten meer had dan ons team, een nederlaag van 0-1 . Objectief gezien hadden we naar mijn bescheiden mening ook geen recht op meer. Als je niet of nauwelijks kansen creëert, zoals het geval was,
kun je ook niet scoren, om met Cruijff te spreken! Door de nederlaag nadert Schoonhoven 1 weer dichter de twaalfde plaats. Het verschil met de bezetter van deze plaats, Lekkerkerk, bedraagt nu samen met CION en FC IJsselmonde drie punten.

De volledige ranglijst luidt nu: SV Charlois (54 punten), VVOR (47 punten), DVO '32 (36 punten), Zwate Pijl (35 punten), IJVV de Zwervers (33 punten), FC Perkouw (32 punten), Dilettant en Leonidas (29 punten), CION, IJsselmonde en Schoonhoven 1 (27 punten), Lekkerkerk (24 punten), DRL (14 punten) en hekkensluiter Excelsior R. (8 punten).
Voor de 3e periode neemt Schoonhoven 1 - na vijf van de negen wedstrijden - de 5e plaats (9 punten) in achter IJVV de Zwervers (12 punten), Zwarte Pijl (11 punten), FC Perkouw en SV Charlois (10 punten). Aldus een klein puntenverschil tussen ons en de koploper.

Komende zaterdag wordt om 14.30 uur uit de derby met Lekkerkerk gespeeld. Gezien de stand een uitermate belangrijke wedstrijd. Hopelijk revancheert Schoonhoven 1 zich voor de geleden nederlaag (2-3) in de eerste seizoenshelft thuis tegen de Lekkerkerkers.

Gelijkspel voor Schoonhoven 2
Zaterdag 2 boekte afgelopen zaterdag thuis een gelijkspel (0-0) tegem DCV3. In haar klasse neemt het team nu de 6e plaats in. Op zaterdag 20 april heeft het elftal 'Paasvrij'. Eerstvolgende wedstrijd staat voor 4 mei op het programma: uit tegen FC Oudewater 3, aanvang 15.00 uur.

Resultatenoverzicht 13 april
Tot slot over afgelopen zaterdag nog dat van de 19 gespeelde wedstrijden (9 thuis en 10 uit) er 4 werden gewonnen, 10 verloren gingen en 5 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Een winstpercentage van 21,05. Zeer matig, maar we kunnen ook een bepaalde waarde toekennen aan de vele gelijke spelen.
Wedstrijdverslag XerxesDZB JO11-4G Schoonhoven JO11-2

Wedstrijdverslag DONK JO12-1 Schoonhoven JO12-1