Nieuws door Teus Verhoef

16 mei 2019 19:00

Voetbalweekeinden 4 en 11 mei, vooruitblik, verhaal uit de oude doos.

Pechvolle 11e mei voor Schoonhoven 1

Dit betrof niet zozeer thuis de nederlaag tegen het als tweede geplaatste VVOR. In de wat geflatteerde 1-4 overwinning - tegendoelpunt van de voet van Rogier Peltenburg - zat de pech voor Schoonhoven 1 vooral in het feit dat directe mede-gegadigden voor een 12e plaats punten vergaarden. Zo staat Lekkerkerk nu met 28 punten gelijk met ons op de 11e/12e plaats, waarboven nu CION en FC IJsselmonde staan met 30 punten.

Voor de volledigheid de ranglijst: FC Charlois (57 punten, nog geen kampioen in verband met nederlaag tegen Leonidas), VVOR (51 punten), DVO '32 en Zwarte Pijl (39 punten), Perkouw en IJVV de Zwervers (36 punten), Leonidas (33 punten), Dilettant (32 punten), DRL (14 punten) en het gedegradeerde Excelsior R. (8 punten).

Met nog twee wedstrijden te gaan in de derde periode neemt Schoonhoven 1 na zeven van de negen wedstrijden de 6e/7e plaats in met 10 punten, samen  met VVOR.  IJVV de Zwervers  en Zwarte Pijl hebben beide 15 punten, Perkouw 14 punten, SV Charlois 13 punten en Lekkerkerk 12 punten.

Schoonhoven 2 wint ruim van Bergambacht

Schoonhoven 2 boekte afgelopen zaterdag een winst van 4-0 op Bergambacht 2. Het team neemt in haar klasse nu de 4e plaats in.

Resultatenoverzicht 11 mei

In totaal werden er 22 wedstrijden gespeeld (11 thuis en ook 11 uit), waarvan er 9 werden gewonnen, 11 verloren gingen en 2 wedstrijden in een gelijkspel eindigden. Een winstpercentage van 40,90. Helaas dit keer ruim onder de streep. Lees hier het verslag van Schoonhoven JO12-1

Vooruitblik 18 mei

Voor Schoonhoven 2 staat een uitwedstrijd op het programma. Het team treed om 11.00 uur aan tegen SV Ommoord, Sportpark Zwansnesse, Heidekruid 5 in Rotterdam.

Schoonhoven 1 speelt zaterdag a.s. de voorlaatste wedstrijd, uit om 14.30 uur tegen Dilettant, dat dus vier punten meer heeft. Adres van de accommodatie: Tiendweg 10, Krimpen a/d Lek. Hopelijk keert het team met een overwinning in de tas terug om mogelijk wat uit de gevarenzone te ‘klimmen’.

Het programma voor alle overige teams vind je hier: https://www.vvschoonhoven.nl/116/programma/

Oud papierzaakjes

De ophaalactie van 3 mei jl. kende een opbrengst van 27.600 kg., terwijl de financiële opbrengst onveranderd  € 37,50 per ton bedroeg. Volgende actie staat gepland op vrijdag 7 juni a.s.

Schoonhoven 1 niet naar finale Regio Voetbal Toernooi

Voor de vijfde maal is dit toernooi aan de overkant van de Lek georganiseerd. Alle keren met deelname van Schoonhoven 1, dit jaar zelfs als enige uit het District West II. Dinsdag 30 april werd thuis voor een finaleplaats tegen VV Ameide, tevens 3e klasser, gespeeld. Helaas ging deze wedstrijd met 2-4 verloren. Beide doelpunten werden gemaakt door Arie Versluis. Het was een mooi resultaat de have finale te hebben bereikt,

Nieuw lid Zaterdagcommissie senioren

In verband met het vertrek van Wim van 't Hullenaar uit de zaterdagcommissie is Herman Kuhlemeier tot genoegen bereid gevonden om met ingang van het seizoen 2019-2020 Wim op te volgen. Herman treed toe omdat hij wat meer voor de vereniging wil gaan betekenen. Kuhlemeier loopt nu al met de activiteiten van de commissie mee. Hij heeft alle vertrouwen in een goede samenwerking met de overige leden Cees de Jong (voorzitter), Wout den Braber, Geert Terlouw en Peter Schilt.

Kuhlemeier is bepaald geen vreemde binnen onze vereniging, Zo speelde hij zo'n 25 jaar in vooral lagere elftallen en is hij al een tijdlang vaste supporter bij voornamelijk thuiswedstrijden van Schoonhoven 1.  Beroepshalve was hij 38 jaar bedrijfsleider van het plaatselijke zwembad en genoot hij ook in die functie een grote bekendheid.

Uittredend commissielid Wim van 't Hullenaar blijft gelukkig aan als lid van de beheercommissie en hij breidt zijn activiteiten voor de kantine zelfs nog wat uit. Een man met een zeer groot verenigingshart dat hem niet voor niets een aantal jaren geleden een benoeming tot Lid van Verdienste opleverde.

Bericht uit de oude doos

We gaan dit keer zeer ver terug, namelijk naar januari 1946! Toen kwam er al een clubblad uit en er viel een artikel op die we jullie niet willen onthouden, omdat het voor een gedeelte ook nu nog zou kunnen zijn geschreven.

Heeft het publiek zich weleens een voorstelling gemaakt van de omstandigheden, waarin een scheidsrechter kan komen te verkeren? Het is zo gemakkelijk hem een foutieve beslissing meteen kwalijk te nemen, maar of men daarmee juist handelt valt sterk te betwijfelen. Zo goed als het tot één van de eerste plichten van de scheidsrechter gerekend moet worden om een wedstrijd zo prettig mogelijk te doen verlopen, zo goed dient het publiek rekening te houden met het feit dat ook haar medewerking voor een aangenaam verloop noodzakelijk is. Medewerking kan het publiek onder meer verlenen door met het aanheffen van een fluitconcert niet al te voorbarig te zijn wanneer de scheidsrechter een overtreding over het hoofd ziet. Het kan best zo zijn dat de goeie man de overtreding niet eens heeft kunnen constateren. In zo'n geval mag hij, het gevlag van de clubgrensrechter ten spijt, volgens de voorschriften, waaraan hij zich nu eenmaal heeft te houden, niet fluiten. Alleen de aanwezigheid van een neutrale grensrechtermaakt hierop een uitzondering.

Bron: Teus Verhoef