Onderbouw coordinatoren seizoen 2019/2020

16 mei 2019 19:45

Een voorstelronde

De voorbereidingen voor aankomend seizoen zijn uiteraard al begonnen bij vv Schoonhoven. Daarom willen een aantal personen zich alvast voorstellen.

Arno den Boer – Hoofd Onderbouw

In het huidige seizoen ben ik als nieuw lid begonnen bij onze mooie vereniging als hoofd onderbouw. Met veel plezier ga ik aankomend seizoen dit weer uitvoeren.

Ben zelf voetballer geweest bij Spirit en Capelle. Na wat rondzwervingen ben ik terecht gekomen bij Zaanlandia in Zaandam, waar ik trainer ben geweest van de mini’s, JO09,10,15,17 & 19 en een aantal bestuursfuncties heb mogen bekleden als vrijwilliger.

Ik ondersteun onze slogan “Plezier, Respect en Ontwikkeling leiden tot prestatie”, waarbij altijd het plezier van onze spelers voorop staat.

Onze vereniging leeft in mijn ogen op 2 werkwoorden: Verenigen en Verbinden. Bestuur, vrijwilligers, spelers en ook de ouders vormen de vereniging. Hoe meer ouders hun steentje bijdragen hoe mooier de vereniging.

Met gepaste trots wil ik jullie dan ook voorstellen aan de coördinatoren voor het seizoen 2019/20.

Patrick van der Horst – Coördinator JO07/08
Mijn naam is Patrick van der Horst en ik ben vanaf het seizoen 2019/2020 coördinator en trainer van de JO-7 en JO-8.

Tijdens mijn actieve voetbalcarrière heb ik de clubkleuren van Schoonhoven (5 jaar), Bergambacht ( 1 jaar) en Groot Ammers (16 jaar) mogen verdedigen. Aankomend seizoen zal ik na 20 jaar mijn rentree maken bij vv Schoonhoven.

Sinds 2014 ben ik als trainer (JO-15 t/m JO-19) verbonden aan vv Schoonhoven. Sinds 2017 ben ik ook coördinator van JO-7. Het is bij deze groep mooi om te zien hoeveel plezier ze hebben in het voetballen en hoe iedere speler zijn plekje weet te vinden in deze hechte groep.

Ons doel is om de jongste voetballers op speelse wijze kennis te laten maken met voetbal opzich, het wennen aan het spelen in teamverband en een stabiele basis te leggen voor de rest van hun voetbalcarrière. Dit door middel van een gevarieerde training en veel herhaling.

Rene Voges – Coördinator JO09/10

Mijn naam is René Voges en sinds 2014 actief als vrijwilliger binnen vv Schoonhoven. Ik ben van huis uit een volleyballer en ben destijds bij de champions league bijgesprongen (1 trainer op 35 kinderen was een beetje veel). Ik heb daar veel plezier in gehad en sindsdien vast bij het team van mijn zoon actief geweest. Om als volleyballer toch iets van voetbal over te brengen heb ik de KNVB cursus pupillen trainer gevolgd en het diploma daarvoor behaald.

Vanaf het begin van seizoen 2019-2020 neem ik het stokje van coördinator onder 9 jeugd en onder 10 jeugd over van Robert. Om deze taak zo goed mogelijk te kunnen doen, ga ik geen training meer geven en zet ik mij volledig in als coördinator.

Dit houdt veel meer in dan teamindelingen maken. De onderbouw wil naast dat de voetballers beter worden ook de vrijwillige trainers begeleiden en zorgen dat oefenstof en iemand om van gedachten te wisselen klaar staat.

Ik hoop dat wij de ouders, leden kunnen enthousiasmeren om iets voor de vereniging te kunnen betekenen en zorgen voor een mooie, veilige en sportieve omgeving.

Steven – Coördinator JO11/12

Afgelopen jaar ben ik, Steven, coördinator geweest JO11 & 12. Komend seizoen zal ik dat weer met veel plezier zijn, gecombineerd met trainer/leider van JO12-1.

Tijdens mijn actieve jaren als voetballer was er altijd iets binnen de club te doen waar ondersteuning bij nodig was. Er waren altijd vrijwilligers die het voetballen voor ons mogelijk maakten, daarom vond ik het belangrijk om iets terug te doen voor de club.

Ik hoop ook van harte dat de mensen die dit stukje lezen graag iets willen betekenen voor de club. Wij als ouders/leden/vrijwilligers kunnen dan, voor onze kinderen, een mooie, fijne, veilige en sportieve leefomgeving creëeren. Mocht u interesse hebben, mag u mij uiteraard benaderen voor meer informatie.

Schoonhovenaren........dat zijn wij allen

Bron: Arno den Boer, Hoofd Onderbouw