Nieuws door Teus Verhoef

7 juni 2019 14:00

Nieuws van de afgelopen weekeinden

Zaterdag 25 mei een zeer spannende dag voor Schoonhoven 1
Het was de dag dag waarop zou worden beslist of ons team of dat van Lekkerkerk deel moest nemen gaan aan de nacompetitie. Dit naar aanleiding van de wedstrijden van Schoonhoven 1 thuis tegen Excelsior R. en die van Lekkerkerk uit tegen Perkouw.

Afgaande op de feiten - het al gedegradeerde Excelsior R. en een aanzienlijk beter doelgemiddelde dan de Lekkerkerkers - was Schoonhoven 1 op papier de grootste kanshebber om de nacompetitie te ontlopen. Dit werd ook de realiteit. Lekkerkerk verloor met 1-0 van Perkouw en onze ploeg versloeg met 4-0 Exceslsior R. versloeg.

In de eerste helft werd het 'nog maar' 1-0, maar na rust werd het eenrichtingsverkeer op het doel van Excelsior R. Drie doelpunten voegde Schoonhoven 1 toe aan de stand. Er werd respectievelijk gescoord door Deef Vermeulen, Amine Karrouw, Tiago de Vries en wederom Amine Karrouw. Grote opluchting en vreugde alom voor het lijfsbehoud.

Over de voorbije competitie nog een opgave van de behaalde prijzen, namelijk:
- Kampioen: SV Charlois.
- Winnaars van de periodes: SV Charlois 1 en 2 en in in verband met het behaalde kampioenschap zijn volgens reglementaire bepalingen de twee periodes overgenomen door VVOR en DVO '32. De 3e periode is op 25 mei gewonnen door Perkouw, zeer verdienstelijk voor deze vereniging.

Afscheid keeper Sjef van Vugt
Op zaterdag 25 mei nam de 34-jarige Sjef van Vugt na zo'n 15 jaar afscheid als selectiespeler (keeper). Als onderdeel van het afscheid werd hij het laatste kwartier van de wedstrijd ingezet. Hierna werd hem door voorzitter Paul van Schaik met bloemen en een speech zeer veel lof toegezwaaid voor wat betreft zijn lange en uitstekende carrière. Hij zal nog wel in een lager item gaan spelen, samen met twee van zijn broers. Hij kan het spelletje dus nog niet geheel missen.

Schoonhoven 2 eindigt competitie als vierde
Schoonhoven 2 speelde op 23 mei uit een inhaalwedstrijd tegen SV Ommoord 2. Deze wedstrijd eindigde in een gelijkspel van 1-1. Zaterdag 25 mei werd thuis met 3-0 gewonnen van kampioen SVS 2. Dit betekende dat Schoonhoven 2 de competitie in haar klasse met een 4e plaats heeft afgesloten. Verrassend was dat 'op de valreep' de periode werd gewonnen.

Zaterdag jl. speelde Schoonhoven 2 de eerste wedstrijd in de nacompetitie uit tegen het 2e team van Sparta (AV). Deze partij werd met 1-0 verloren.

Resultatenoverzicht 25 mei
Er zijn in totaal 13 wedstrijden gespeeld (3 thuis en 10 uit). Daarvan werden er 7 gewonnen, 1 verloren en 5 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Een winstpercentage van 53,85, met de aantekening dat er zeker waarde gehecht kan worden aan de vele gelijkspelen.

Bron: Teus Verhoef