JO12-1 steelt harten en verovert cup in Gouda

7 juni 2019 14:30

Feest voor onze mannen, een grote glimmende bokaal en kinderchampagne!

Dat ze konden voetballen, dat wisten we al een tijdje. Dat ze ook een ander team naar de overwinning kunnen schreeuwen en daarmee harten kunnen veroveren, weten we nu ook. Dat JO12-1 het toernooi bij Olympia won, werd het team vooral door een aantal jonkies uit Moordrecht enorm gegund.

Dat had namelijk een team naar Gouda gestuurd dat voor het eerst op een half veld voetbalde. Kleine mannetjes, twee jaar jonger dan onze gasten. Maar wat maakten ze het ons lastig in de eerste wedstrijd, met hun fanatisme en leuke voetbal. We wonnen uiteindelijk, met 3-0, maar het ging niet vanzelf.

De rest van het toernooi werd Moordrecht uit volle borst aangemoedigd. Niet uit eigenbelang, niet omdat ze ook een blauwwit shirt dragen, maar omdat het die dappere mannetjes werd gegund om een potje te winnen. En dat lukte ook nog. Die steun werd enorm op prijs gesteld en dus waren die jongens uit Moordrecht blij dat wij de eerste plaats veroverden.

Goed, we waren het aan onze stand verplicht in een poule met teams die in een lagere klasse uitkomen. Maar in wedstrijdjes van een kwartier heb je zo een misstap gemaakt. Dat deden wij niet. Het eerste duel werd met 3-0 gewonnen van Moordrecht, het tweede met 1-0 van Olympia JO12, het derde met 2-1 van TOGB, het vierde met 6-0 van Olympia JO11 en in de laatste wedstrijd tegen concurrent Smitshoek was een 0-0 gelijkspel voldoende. En dus was het feest voor onze mannen. Een grote glimmende bokaal en de kinderchampagne vloog in de rondte.

Een mooie beloning voor het team, waar invaller Jeffrey indruk maakte op het doel. Rustig, bijna onpasseerbaar en verre uittrappen. Centraal achterin was Tim de rust zelve en bikkelde Marouan er op los. Noël, Melle en Imran waren afwisselend verdediger en aanvaller en deden dat met veel fanatisme. Ayoub en Suleiman wisselende elkaar af als centrale middenvelder en spits. Dribbels, passes en goals, ze leverden het allemaal. Jaidy was ditmaal goed voor de belangrijke goals in wedstrijden die we nipt naar ons toe trokken. Een echte goaltjesdief dus.

'Dit is een goed stel hoor', was de reactie van trainer Roeland, die vakantie vierde op Texel en de feestfoto's in de groepsapp te zien kreeg. En zo is het. Nog één toernooi, op 15 juni in Ameide, dan is een prachtig seizoen ten einde.

Bron: Arno den Boer