Voetbalnieuws weekeinde 23 november

27 november 2019 14:45

Gelijkspel voor Schoonhoven 2, grote overwinning Schoonhoven 1 en een mager winstpercentage.

Schoonhoven 1 brengt De Alblas grote nederlaag toe
Afgelopen zaterdag werd het thuis tegen de Alblasserdammers liefst 5-0. De Alblas stond voor aanvang van de wedstrijd twee punten
achter. Hierdoor werd een Schoonhovense overwinning van de zeer mogelijk geacht. Dat hoge score was wel een grote verrassing. Voor de pauze werd het nog slechts 1-0, gescoord door Walter van Maurik. Na rust kwam de doelpuntenregen op gang door scores van Redouan Adoudy en nog eens twee van Walter van Maurik. Ook werd er een speler van De Alblas het veld uitgestuurd. Het laatste doelpunt voor Schoonhoven kwam van Jasper de Leede. Over deze 19-jarige speler verscheen in de najaarseditie van het huis-aan-huis verspreidde 'VoetbalJournaal Lek en IJssel' een interview met als titel 'Jasper de Leede is toekomst van Schoonhoven'.

SVW voert met 24 punten uit 9 wedstrijden nog steeds de ranglijst aan, gevolgd door respectievelijk Alblasserdam (22 punten), Hardinxveld (19 punten), Streefkerk (16 punten), Lopik (14 punten), VVAC (13 punten), Meerkerk en Ameide (12 punten), Schelluinen en Schoonhoven1 (11 punten), Groot-Ammers (10 punten), Lekkerkerk (9 punten), De Alblas (6 punten) en als hekkensluiter nog steeds Perkouw met slechts 1 punt.

Gelijkspel voor Schoonhoven 2
Schoonhoven 2 speelde afgelopen zaterdag thuis met 1-1 tegen Sparta(AV) 2. Door het 1-1 gelijkspel staat het Schoonhovense team in haar klasse nog steeds op de 4e plaats. Nu met 8 punten achterstand op lijstaanvoerder Oudewater 2.

Resultatenoverzicht weekeinde 23 november
Er zijn in totaal 17 wedstrijden gespeeld, waarvan 8 thuis en 9 uit. Daarvan eindigden er 4 wedstrijden in winst, 11 in verlies en 2 wedstrijden in een gelijkspel. Een mager winstpercentage van slechts 23,53.

Wedstrijdverslagen zijn er ook weer gemaakt:

Jodan Boys JO19-1 maatje te groot

JO17-1 verliest van Haastrecht maar vooral van zichzelf

JO13-1 gaat onderuit na inhaalrace

JO19-2 met een vleugje JO19-1 en Justin

Programma weekeinde 30 november
Schoonhoven 1 speelt om 14.30 uur uit tegen Lekkerkerk dat 2 punten minder heeft. De Lekkerkerkse voetbalvereniging is opgericht in 1927 en vertoont bepaalde gelijkenissen met Schoonhoven. Beide verenigingen beschikken over drie velden, waarvan twee kunstgrasvelden en hebben een Stichting voor de exploitatie van o.a. de velden. Maar er zijn ook verschillen. Lekkerkerk heeft een overdekte tribune die plaats biedt aan ongeveer 200 personen. Lekkerkerk begon echter wel veel later met prestatief zaterdagvoetbal, namelijk in het seizoen 2012-2013. Drie seizoenen geleden promoveerde Lekkerkerk vanuit 4e klasse naar de 3e klasse. In het zondagtijdperk hebben beide verenigingen elkaar regelmatig sportief ontmoet.
Na de derby met Lekkerkerk volgen nog drie wedstrijden in de eerste seizoenshelft. Op 7 december speelt Schoonhoven 1 thuis tegen Groot-Ammers,
op 14 december uit tegen VVAC en als laatste, na de winterstop, op 25 januari uit tegen Hardinxveld.

Schoonhoven 2 speelt komende zaterdag om 12.00 uur uit tegen Gouda 2, op Sportpark Groenhoven aan de Groenhovenweg 3 te Gouda.

Het programma voor de overige teams vind je hier.

Bron: Teus Verhoef