JO-17-2 “Herbstmeister” Kampioenen

8 december 2019 13:00

Door het nieuwe systeem van de KNVB waarin je 2 maal een halve competitie speelt, kan je in december al een keer kampioen worden....... en JO-17-2 heeft dat geflikt!!!!

Kampioenen of zoals de Duitsers het zo mooi zeggen: “Herbstmeister”.

Na de zomervakantie werd er na een “lange selectie procedure”, waarin er veel gesproken werd en een aantal jongens overgehaald zijn om niet te stoppen met het mooie spelletje, een team van 18 spelers geformeerd. Allemaal verschillende jongens van verschillende teams, maar wel allemaal met hetzelfde doel....”we willen plezier hebben dit seizoen”.

We begonnen op 21 september tegen FC Oudewater, wat kunnen we verwachten? Het werd een galavoorstelling met als uitslag, een 11-1 overwinning.... Het moraal was daarna hoog en de overwinningen regen zich aaneen: ESTO 3-0... ONA 1-0, Spirit 9-1 en VEP 3-1. Het werd de jongens nu duidelijk dat ze een kans hadden om kampioen te worden. Maar dat brengt ook een bepaalde druk met zich mee. En daarnaast wil elke tegenstander van je winnen, zij doen er nog eens een schepje bovenop. Dat ondervonden onze mannen in de 5e wedstrijd tegen Bergambacht. We kwamen ondanks alle kansen, niet verder dan 0-0. Het eerste punt verlies. Hoe zou hiermee om gegaan worden?

De volgende wedstrijd was meteen een topper!!!! Het was nu inmiddels duidelijk geworden met wie we gaan strijden voor het kampioenschap. De concurrentie kwam uit “Goudse Hoek”: ONA, Jodan Boys en Olympia. Dus uit naar Jodan Boys. Dit werd een “klassieke clash”. Veel strijd en mooi voetbal van beide ploegen. Maar JO-17-2 sleepte er een 4-3 overwinning uit. Klasse!!!!

In aanloop naar de volgende topper, moest eerst Be Fair eraan geloven; een 7-1 overwinning!! De sfeer en teamgeest wordt alleen maar beter. Op 23 november de wedstrijd waar het kampioenschap al veilig gesteld kan worden en wel tegen Olympia. Vooraf een domper. Het hele seizoen is onze keeper Thomas al geblesseerd. Dit is iedere keer nog keurig opgevangen door of “onze aanvoerder Lucas”, maar merendeels door Daan, Olivier of Roan waarvoor nogmaals onze dank!!!!

Dus we starten met Lucas op het doel. De hele wedstrijd was er geen vuiltje aan de lucht. We spelen ons eigen spelletje en gaan rusten met een 1-0 voorsprong (wat ook zomaar 3-0 of 4-0 had kunnen zijn). Maar zoals het soms in het voetbal gaat, de beruchte 2e helft. We blijven lekker voetballen, maar 2 verdwaalde en van richting veranderde afstandsschoten gaan erin en zo verlies je deze pot (onterecht) met 2-1.Een domper, maar rug recht en kop op, we staan nog steeds voor in punten!

Op naar de volgende pot; RVC. Deze wonnen we clean met 2-0. Wat restte was de laatste wedstrijd tegen het lastige Haastrecht. Maar wat gebeurde er.... onze concurrenten verloren beide onverwachts..... Dussss:

KAMPIOEN!!!!!!!

Tot hilariteit van de jongens en dus ging het los op de app...hahahaha!!!! Dit moet gevierd worden. De wildste plannen kwamen langs, van pyro tot aan de “traditionele duik” in de gracht!!! Maar de wedstrijd tegen Haastrecht moet eerst nog gespeeld worden. De jongens wilden er een feestwedstrijd van maken dus dachten de coaches, laten we daar ook maar aan meedoen. Als verrassing hebben we shirts met “Herbstmeister” erop laten drukken, kunnen ze daar de wedstrijd in spelen!!! De mannen vonden het prachtig. De wedstrijd was geen echte wedstrijd. Het heilige vuur ontbrak. De jongens waren al met het feest bezig. En eigenlijk terecht want de doelstelling was “plezier” en die hebben we ruimschoots gehaald!!!! Oh ja, het werd 1-0 voor Haastrecht.

Ach de jongens maalden er niet om en na het laatste fluitsignaal van Kris (Peter en Kris bedankt voor het fluiten van de thuiswedstrijden) barste het feestje los met als hoogtepunt de sprong in de gracht met champagne door Abdi, Alex, Bas, Chevano, Gijs, Broekie, Scheppie, Jonas, Lucas, Marwan, Max, Max, Milan, Omran, Ouassim, Thomas, Tyson en Viggo.

Wij als leiders zijn ontzettend trots op het resultaat, maar nog meer eigenlijk op het plezier wat jullie uitstralen en met elkaar hebben, daar halen wij onze energie uit. Hou dit vol dan gaan we, “wie weet”, op naar het volgende kampioenschap!!!!

John & Marcel.