Voetbalnieuws weekeinde 7 maart

11 maart 2020 15:00

Schoonhoven 1 keert met winst terug uit Meerkerk, het resultatenoverzicht en meer...

Schoonhoven 1 keert met een overwinning terug uit Meerkerk

Speelde Schoonhoven 1 in de eerste competitiehelft nog gelijk tegen SV Meerkerk in een thuiswedstrijd, afgelopen zaterdag eindigde het treffen uit in een overwinning van 0-3.  En dat terwijl het team het met een 6-tal ontbrekende vaste spelers moest doen, namelijk de nog geschorste Hayo Nagtegaal en Deef Vermeulen (beiden zijn aankomende zaterdag weer speelgerechtigd) en Ermin Begic, Jasper van der Leede, Tom Kruiper en Arie Versluijs. Voor deze gelegenheid is gebruik gemaakt van een aantal spelers van het 2e elftal, hetgeen de uitslag van zaterdag extra verdienstelijk maakte. Voor rust werd het 0-2 door een score van Ayoub Allaoui en een eigen doelpunt van de tegenstander en in de tweede helft scoorde Ayoub nogmaals.

Ranglijst
Voor wat betreft de ranglijst: Alblasserdam is na 17 van de 26 wedstrijden koploper (44 punten), op de voet gevolgd door SVW (42 punten en nog een restant te spelen tegen De Alblas), Hardinxveld (38 punten), Lopik (28 punten), Streefkerk (27 punten), Ameide (26 punten), Meerkerk (25 punten), Schoonhoven 1 (22 punten), VVAC (19 punten), Groot-Ammers (18 punten), Schelluinen (17 punten), De Alblas (15 punten en nog een restant te spelen tegen SVW), Lekkerkerk (13 punten) en hekkensluiter Perkouw (4 punten). Het  begint er voor haar zo langzamerhand erg probleemvol uit te zien.

Zaterdag werd tevens de 2e periode afgesloten met de titel voor Alblasserdam, nadat de 1e periode zoals bekend naar SVW ging. Komende zaterdag begint de 3e periode bestaande uit 9 wedstrijden die uiteindelijk een nieuwe winnaar voor deelname aan de nacompetitie zal opleveren.

Schoonhoven 2 speelt gelijk

Schoonhoven 2 speelde uit tegen ARC 4 in Alphen aan den Rijn. Door het 1-1 gelijkspel blijft het team de 6e plaats in haar klasse innemen.

Resultatenoverzicht weekeinde 7 maart
Er zijn 7 maart in totaal 15 wedstrijden zijn gespeeld; 7 thuis en 8 uit. Daarvan zijn er 11 gewonnen, 2 verloren en 2 wedstrijden eindigden in een gelijkspel. Met een winstpercentage van 73,33 een voortreffelijk resultaat.

Eerste winstpartij voor Schoonhoven JO19-2

Programma zaterdag 14 maart
Komende zaterdag speelt Schoonhoven 2 om 12.30 uur thuis tegen het als tiende geplaatste Koudekerk 2. Ook Schoonhoven 1 komt thuis in actie. Om 15.00 uur klinkt het fluitsignaal voor het begin van de wedstrijd tegen Lopik, dat 6 punten meer heeft. In de 1e helft van de competitie werd uit met 2-0 verloren.
Het volledige programma vind je hier.

Periodekampioenschappen in de A-categorie - hoe zit het in elkaar?
Schoonhoven 1 en 2 spelen in de A-categorie en hebben te maken met periodekampioenschappen. Maar hoe werkt dat precies?
Voor Schoonhoven 1 geldt dat er drie periodetitels zijn te veroveren; een eerste periode van acht wedstrijden gevolgd door twee periodes van negen wedstrijden. Schoonhoven 2 speelt acht wedstrijden in de eerste periode gevolgd door twee periodes van zeven wedstrijden.

• Als de kampioen van de eerste periode ook in de tweede periode bovenaan eindigt, wordt de nummer twee van de tweede periode aangemerkt als vervangende periodekampioen.
  • Eindigt de periodekampioen van de eerste en/of tweede periode (of de vervangende periodekampioen) ook bovenaan in de 3e periode? Dan wordt het eerstvolgende team in de periodestand van de derde periode (dat nog geen periodekampioen is geweest) beschouwd als de vervangende periodekampioen.
  • Komen - op grond van het aantal punten in de periodestand - meerdere teams is aanmerking voor de periodetitel? Dan is het doelsaldo van de betreffende periode beslissend. Is ook het doelsaldo gelijk? Dan volgt een beslissingswedstrijd respectievelijk een halve competitie.
  • Is de klassenkampioen of de promovendus tevens periodekampioen of vervangend periodekampioen? Dan wordt het team dat in de eindrangschikking van de volledige competitie de meeste punten heeft behaald én nog geen periodekampioen of vervangend periodekampioen is als vervangende periode kampioen van de klassenkampioen aangewezen.

Bron: Teus Verhoef