Complete off-day voor Schoonhovenaren

17 april 2011 11:00

Een complete off-day leverde een 5-0 nederlaag op voor de Schoonhovenaren. Bij winst had de ploeg weer alle zicht op de nacompetitie, maar het elftal liet het volledig afweten. Bolnes kon er frank en vrij op los combineren en binnen 35 minuten uitlopen naar een 5-0 voorsprong. Na een omzetting aan Schoonhovense zijde kwam Schoonhoven onder de druk vandaan, maar de wedstrijd was al verloren.

Na de winst op Victoria ’04 was er weer vertrouwen bij het elftal van Kees Koudstaal en leek het elftal klaar voor de lastige uitwedstrijd tegen Bolnes. Niks was minder waar. Het elftal speelde slap, wist de bal nog geen drie keer in de ploeg te houden en teamgenoten wisten van elkaar niet wat ze gingen of moesten doen. De tegenstander kon zo wel heel eenvoudig 3 punten bijschrijven.

In de eerste minuten begon Schoonhoven nog redelijk, maar nadat na 5 minuten de eerste goal viel, was het verweer gebroken. Niet veel later vielen ook de 2-0 en 3-0. Schoonhoven kon hier aanvallend weinig tot niks tegenover stellen en Bolnes heerste in de wedstrijd. Dit leidde nog binnen het half uur tot de 4-0 en ook de 5-0 viel nog in de eerste helft.  Het gaat te ver om de nederlaag volledig toe te schrijven aan het zwakke optreden van Schoonhoven. Bolnes speelde een prima wedstrijd en liet wel de gretigheid zien die nodig was. Maar ook de thuisploeg had ongetwijfeld meer tegenstand verwacht.

In de rust zette Kees Koudstaal zijn elftal om en voorkwam daarmee een nog grotere nederlaag. Schoonhoven zelf maakte in de tweede helft geen moment de indruk nog in een resultaat te geloven en Bolnes geloofde het bij een  5-0 voorsprong wel. De ruststand werd dus ook de eindstand. Een bijzonder teleurstellend resultaat, waardoor het seizoen zo goed als over is voor het elftal van Kees Koudstaal. Toch zullen er nog wel punten gepakt moeten worden om niet in de gevarenzone terecht te komen.

Volgende week treft Schoonhoven koploper Spirit. Het wordt een interessante regio-derby waarin Spirit de titel kan veroveren. Hierbij is het wel afhankelijk van resultaten op de andere velden. In ieder geval kan er vol sportpark verwacht worden en een meer gemotiveerd Schoonhoven dan in de wedstrijd tegen Bolnes.

Opstelling Schoonhoven: Van Vugt, Ruissen, Kruiper, Pols (Arbeider), Heijkoop, Berendsen, Nandagopal (De Jong), Zuurmond, Van Elteren, Van der Heijden, Niestadt.