Bestuurs- en ander nieuws door Teus Verhoef

23 november 2011 20:00

Met de onderwerpen: • Uitwedstrijden: Wat is er mis mee? • Winterstop • Activiteiten in de komende periode • Opnieuw aandacht van de KNVB voor onwenselijk gedrag

Uitwedstrijden: Wat is er mis mee?

Zaterdag 1 moest het op 19 november jl. helaas met 2-1 afleggen tegen het laaggeplaatste Zwammerdam. Zeer opvallend is het verschil in punten voor wat betreft thuis- en uitwedstrijden. Zo werden in eigen huis tot nu toe uit vijf wedstrijden 13 punten gehaald en in zes wedstrijden elders slechts zes punten, 2 x winst en 4 x verlies. Is er mogelijk sprake van een “uit complex”? Want hoe kan het dat trainer/coach Bert Potuyt op 12 november thuis tegen Floreant het team qua collectief zo roemde en dit tegen Zwammerdam, uit dus, weer moest afzwakken? Bert zou echter Bert niet zijn als hij er niet alles aan zal blijven doen om te trachten een en ander te “repareren”.

Bekijk de foto´s van de sv-vvs

Aangaande de ranglijst is het team door de zaterdag opgelopen schade gezakt van de derde naar de vierde plaats en is het gat met de bovenste drie, die geen punten morsten, hierdoor weer wat groter geworden. Respectievelijk negen, zes en drie punten scheiden ons van Soccer Boys, CVC Reeuwijk en Floreant, echter bepaald nog niet onoverbrugbaar want er zijn immers nog 13 wedstrijden te gaan.
Zaterdag a.s. heeft ons team competitierust omdat het in haar klasse een inhaaldag betreft. Er wordt dan alleen de wedstrijd Zwammerdam – Be Fair gespeeld. Op 3 december komt het onderaanstaande Koudekerk bij ons op bezoek ( aanvang: 14.30 uur) terwijl op 10 december naar Waddinxveen wordt afgereisd voor de wedstrijd tegen Be Fair. En dat zit de helft van de competitie er al weer op.

Winterstop.

Deze is door het district West II, na een inhaal- en bekerweekend 17/18 december, als volgt vastgesteld:
- Vanaf 24/25 december tot en met 7/8 januari totale stop.
- 14/15 januari: In ons verband nog winterstop voor zaterdag 2 en het damesteam.
Voorts indien nodig inhaal voor de klasse van zaterdag 1 en  competitie voor alle overige reserveteams, alsmede voor alle jeugdteams.
(Vergeet de winterstopdata die ik, Monique, vermelde in de nieuwsbrief van 4 november j.l., die klopten helemaal niet. Excuses! Teus noemt de juiste data!)

Activiteiten in de komende periode.

Deze betreffen:

- 29 november Sinterklaasfeest voor mini’s, CL-ers en F-jes in de Albert Plesmanzaal van 16.15 uur tot 17.30 uur.
- 2 december Oud papieractie.
- 17 december Kerstklaverjassen, zoals altijd onder de bezielende leiding van Siem Vermeulen. Aanvang 14.00 uur en inschrijven vanaf 13.00 uur. Kosten € 5,--, inclusief een kopje koffie en altijd prijs.
- 27/28/29 december Meenttoernooi voor mini’s tot en met D-pupillen. Dit keer geen deelname van A-, B- en C-junioren. Voor hen zal een onderling veldtoernooi worden georganiseerd in de eerste week vanjanuari. Nadere informatie volgt.
- 6 januari Oud papieractie.
- 7 januari Traditionele Nieuwjaarsactiviteiten, bestaande uit:
- Om 14.00 uur
Wedstrijd “oud” zaterdag – “oud” zondag(speeltijd 2 x 30 minuten).
- Vanaf 16.00 uur
Nieuwjaarsreceptie.
Mogelijk zullen ’s middags ook mini’s hun opwachting maken en zal dit zeker het geval zijn voor wat betreft de Business Club. Voor de 4e maal in successie zal zij tijdens en na de wedstrijd de ongetwijfeld weer vele aanwezigen (immers dé gelegenheid bij uitstek om elkaar een in alle opzichten voorspoedig 2012 toe te wensen en er ook met elkaar weer een oergezellige middag/avond van te maken) bij knappend houtvuur laten genieten van de traditionele erwtensoep en glühwein.Terzijde, maar ook voor onze vereniging van groot belang: De Business Club heeft in de afgelopen tijd liefst tien nieuwe donateurs kunnen begroeten. In haar zoals altijd zeerlezenswaardige nieuwsbrief van begin deze maand vermeldt deze: “Er staat geen maat op de Business Club. Niet wat betreft gezelligheid en ook niet wat betreft ambitie.De optelsom van beide variabelen is groei en de Business Clubblijft groeien. Het bestuur is bijzonder trots op deze groei enbelooft plechtig dat de kwaliteit meer dan evenredig zal mee-groeien met de kwantiteit. De lat gaat weer hoger”!Trots zijn ook wij dat een Club van een dergelijke grootte,allure en uitstraling aan onze vereniging is gelieerd.

Opnieuw aandacht van de KNVB voor onwenselijk gedrag.

Dit keer wordt dit gedaan met het verzoek aan de verenigingen mee te werken aan een nader onderzoek inzake dit “fenomeen”. Door middel van dit onderzoek wil de bond inzichtelijk maken wat de ontwikkelingen de afgelopen jaren zijn geweest op het gebied van onwenselijk gedrag in de breedtesport. Het doel is bewustwording te creëren van eigen verantwoordelijkheid en verenigingen actief te ondersteunen op dit gebied. Dit begint bij de KNVB, zoals zij zegt, en in dit kader: “De afgelopen jaren heeft de bond vooral aandacht besteed aan interne zaken zoals opleidingen en tuchtzaken, maar de komende jaren zal de KNVB actiever naar buiten treden richting verenigingen om daar waar gewenst hen een stap verder te helpen op dit gebied”. En verder: “Een grote respons uit het voetbal is niet alleen goed voor het onderzoek, maar het geeft de KNVB ook een beter inzicht in waar verenigingen tegenaan lopen en op welke vlakken er behoefte is aan ondersteuning”.
Goed, lijkt mij, om van beleidszijde aan dit onderzoek mee te werken.

Teus Verhoef